Husvärdering

Scata

Trådstartare
Är det någon som vet vad det kostar att ta hem en värderingsman? Mellan tummen och pekfingret, jag har 0 koll...

Jag kontaktade en bank för att ev lägga huslånen där istället för hos nuvarande bank, och då kräver den "nya" banken att jag ska värdera huset :crazy:... och jag vet inte ens vem man kontaktar. "Nya" banken har inget kontor/fastighetsmäklare i mitt område och det säljs så få hus här så det fanns ingen statistik för dom att referera till heller... :meh:

Jag vet att många mäklarfirmor erbjuder gratis värderingar titt som tätt. Mina föräldrar hade någon sån hemma för inte allt för länge sedan.:)

Ta ut ett par olika mäklare som får värdera - de brukar göra det gratis.
Den som sätter bäst värde ber du skriva papper till banken - brukar kosta mellan 1500-2500 kr.

Vi använde fastighetsbyrån (gratis) men ska de skriva intyg så behöver man betala. Nu blev det så att vi använde oss av swedbank och då behövdes inget skriftligt intyg eftersom de samarbetar.
Handelsbanken kom själva och värderade.

Liknande trådar

Hemmet Jag är 30+ med råge men har ändå noll erfarenhet av detta med huslån, och mina bankkontakter initierade av mig själv kan jag räkna på...
2
Svar
20
· Visningar
1 769
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 340
Senast: lundsbo
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Världscupen 2024/2025