Sitter i samma sits som alla andra gånger jag hoppar in i denna tråden
Vi vi ju eg flytta, men som jag skrivit förr, så är det inte så enkelt då vi isf flyttar ca 50 mil.
Kortfattat: ska ju klaffa men jobb till båda, smärtfritt byte av skola till dottern... och så hitta ett hus man trivs i.
Områden vi kikat på är Löddeköpinge (med omnejd, typ Ålstorp) där dotterns kusiner bor, Häljarp, som vi besökt en enda gång men gillade det vi såg (hyfsat nära Lödde), men även fortfarande Halland som var vår första alternativ tidigare (nära svärmor).
Det jag gillar med Löddeområdet är att det är litet (och lugnt?) men har det man behöver, och även så nära till så många andra samhällen runtomkring. Även Häljarp verkar bra då de har tågstation.
Jag tänker att det nu till våren kommer komma ut en del hus på marknaden, och om det känns rätt så tar vi i så fall tag i resten.
Vi själva skulle nog ej ha svårt att hitta jobb, skulle lätt tänka mig att flytta och sen söka jobb på plats. Har en del sparat på banken som skulle räcka ett tag innan vi skulle få jobb båda två. Och vi skulle få ner boende kostanderna rejält vid flytt (kommer gå in med hög kontantinsats)
Men tyvärr ser nog inte banken likadant på saken, de vill väl ha fasta inkomster direkt.