Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra skrivet!Farmförallt behöver "svensson" med ett gäng okastrerade katter som ränner ute förstå vad det har för konsekvenser.
"Kalle" som inte ville ha kattungarna utan dumpade dem i skogen måste också förstå vad det leder till.
"lisa" Som vill ha kattungar efter sin så söta hona måste förstå vad som kan hända. Hon ger bort ungarna gratis eller "1 kr tassen". Har katten otur bli den utslängd när den blir könsmogen för den börjar bli "jobbig".
Ingen säger att alla måste ta katter från katthem, jag har själv ingen möjlighet till det då jag har avelskatter och vill ha plats till dem men jag gör "mitt" på annat sätt genom att donera mat och hjälpa till som volontär.
Det är vi människor som har ställt till det så här för katten, det är vårt ansvar att hjälpa dem.
Det kan jag förstå men att veta vad man får... om man är ute efter en huskattunge, på vilket sätt är en kattunge från "vilken svensson som helst" bättre än en kattunge som har växt upp i ett jourhem (dvs. hos "en helt vanlig svensson")?
Om man kan tänka sig ta en vuxen huskatt borde katthemmet vara givet, med en vuxen katt vet man ju alltid vad man får förutsatt att man får träffa katten innan man bestämmer sig.
Synd. Varför fick du nobben?Efter att ha försökt få hjälp att rädda en hemlös katt men fått nobben överallt är jag inte så impad av katthemmen heller.
Men ärligt talat, tror ni att nån som orkar gå in på ett kattforum kan tänka sig att slänga en katt i skogen?
Jag som vill ha stallkatter får inga katter från något katthem.
ingen som hade tid/plats osv osv.
ingen som hade tid/plats osv osv.
nej det förstår jag också men hade väntat mig mer engagemang.
de svarade knappt på telefonsamtal och sa typ "och?".
Jag anser att det är bättre att rädda en vilsen katt som uppenbart varit tam en gång istället för alla kolonikatter i hela sthlm. Denna katten terroriserade även mina grannar rätt ordentligt men då polisen numer inte tar emot vilda katter kunde vi inget göra, förutom att be värden ringa viltvårdarna då.
Det var inte en, det var sthlms alla katthem + jourer och varianter.
Lustigt, våra stallkatter är katthemskatter.