Husar allround

E

Eeiram

Hej!

Är det någon som har/vet något om märket Husar?
Jag skall köpa en bra begagnad allroundsadel till mitt varmblod (med hög manke) och har fått napp på en Husar, men jag vet varken hur den ser ut eller vad den är utav för kvalitet då jag ännu inte har sett den. Frågan är om detta bara är ett "skit-märke" eller om den kan tänkas vara av god kvalitet?

/Marie

Husaren som vi hade till vårt varmblod var kanoon. Vi hade en hoppsadel av märket Husar och den om jag inte minns helt fel var permanentstoppad... Cutback tror jag att det även var på den.. Sadeln köpte vi för 3000:- och den var genom gådd av en sadelmakare och godkännd. Sadeln var då kanske 10år och nu är den säkert si så där en 15år... :eek: och är visst till salu... ;)
kanoon skön att rida i men i början så känndes den hård :)
Husar är ett kännt märke som bytte namn i slutet på 90talet om jag minns rätt nu... kommer inte ihåg till vilken märkesnamn den bytte.
Kolla bara upp så att den inte är för tight mellan bossorna!

Lycka till

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 947
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: cassiopeja
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka