Hus till ett barn när föräldern dör?

Vi har pratat om det men dels har vi svårt att veta exakt när vi har semester, den stora nackdelen med att vara egen företagare med högsäsong sommartid, och dels så är det ingen som vill vara där vid dåligt väder... Och ingen vill vara där först för att öppna och ingen vill vara sist och stänga... ;) På ett eller annat sätt löser det sig, men vi kommer nog få stöta och blöta ett tag...

Jag förstår det!
Mina kompisar körde ett mer eller mindre rullande schema, dvs de fick öppna/stänga vart fjärde år. Sen tyckte ju alltid nån att det var orättvist och nån annan tyckte att den alltid fick fel veckor ändå. Tillslut sldes huset till en av syskonen

Jag tycker jag har hört uttrycket Attefallshus väldigt ofta under det senaste halvåret, så i mina kretsar är det vanligt, men just att gemene man säger friggebod oftare än Attefallshus tror jag hänger ihop med hur nytt påfundet är.

Det finns bara ett sätt att garantera att samägande inte blir en framtida släkttvist,
och det är att inte yngla av sig.

Jag tycker jag har hört uttrycket Attefallshus väldigt ofta under det senaste halvåret, så i mina kretsar är det vanligt, men just att gemene man säger friggebod oftare än Attefallshus tror jag hänger ihop med hur nytt påfundet är.

Ja alltså jag överdriver inte när jag säger att jag hör folk använda begreppet attefallshus flera gånger om dagen. Men precis som du säger så beror det ju på vilka kretsar man rör dig i och vilka intressen och yrken man har.

Men poängen (inte till dig) är ju som sagt fortfarande att begreppen attefallshus och inte definieras av hus husen ser ut utan vilka byggtekniska, och juridiska, åtgärder som ligger bakom.

Fast det är väldigt beroende på väder och hur mycket tid vi har... Ett år öppnade vi upp vid påsk, i år åkte svägerskan med familj upp först, det var förra helgen.... Och det är lite så vi alla vill ha det, väldigt lite krav och jobb och är det en dålig sommar så kan det stå utan att det händer så mycket. Och på hösten vill alla vara där och fiska kräftor... ;) Men det brukar vara vi/maken som stänger, men det glöms snabbt bort till våren vilket gör att det blir irritation... Jag ser ju att syskonen är extremt lika och beter sig väldigt lika men de krockar med varandra... Och vi ingifta medlar och lirkar lite... ;) Jag kommer bättre överens med min mans syster än vad han gör. ;) Fast det finns rätt intressanta familjemönster att studera, jag ser hur deras mamma beter sig, som de blir irriterade över och sen går de och gör precis likadant själva i en annan situation. :D Att de sedan har bott tätt inpå varandra i hela sina liv gör att det är svårt att bryta invanda mönster.

Det är skönt med flexibilitet och att behöva konstant påminna blir bara jobbigt för energinivån det oxå.

Att folk klagar på att nån gör en sak och sedan gör samma sak själv tycker jag är lite standard :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 196
Senast: LaMagia
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 807
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 850
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama