Hurra för kvalitetssaker!!!

eldione

Trådstartare
Ja jag tycker att alla kvalitetssaker är värda att hyllas lite.
Jag fick förra veckan ett paket med hästprylar från en viss butik som är kända för att sälja mycker billiga saker. Köpte bland annat nya stigläder och stigbyglar. Stiglädrena stinker rå fisk :o idag skulle jag rida med sakerna för första gången! :banana:
Tjoho, fem travsteg hinner jag innan något knäpper till och ena stiglädret lossnar. Jag tänkte först att knäppet suttit dåligt och lossnat, men kort där efter hör jag ett klirr och ser att delar av spännet ligger på marken :eek:
Som tur var så bodde det ett trevligt par i huset brevid och jag fick lägga stiglädrena där och så fick jag låna en stol så jag kunde sitta upp igen, fick rida utan stigläder och stigbyglar idag :p

Gick bra att rida endå! Jag var imponerad på mig själv att jag kunde sitta så pass bra i traven (har väl med den sköna fotölj-sitsen den bomlösa sadeln har) Vi gick på cirkus (okej då, red förbi, tyvärr såg vi inga elefanter ute som vi gjorde förra året. Är elefanter känsliga för vårt svenska duggregn kanske?) och red på som vanligt.

Ska ringa till butiken tänkte jag, för nog borde jag väl få pengarna tillbaka/nya stigläder?

Sv: Hurra för kvalitetssaker!!!

Tyvärr så har ju inte alla råd med kvalitetssaker... Jag får nöja mig med billiga saker...

Mmm... Låter trevligt, eller INTE.
Får man fråga vart du köpte sakerna ifrån? Så man inte åker på samma sak sj. :p

Får man chansa på Börjes?!? Handlade ett träns där förra året och det höll inte ens att prova på hästen.. Två spännen sönder och inga pengar tillbaka... DÅLIGT!!!

Har lärt mig att spaaara tills jag har råd och sedan köpa kvalitet, GoldMedal-tränset jag har är helt underbart och ser ut som nytt, även fast jag använt det i stort sett varje dag i tre år.. Inte dåligt för 495.- !

Ge dig inte, pengarna tillbaka tycker jag!!!

Jag beställde en ny sadel från Böjres som tydligen avr felmärkt... Kollar de inte sadlarna innan de skickar iväg?!

Nä, alltså jag hyllade ironiskt kvalitén på dessa stigläder. Dom kostade 69:-, jag trodde det var lädret som inte skulle hålla i 100 år...

Liknande trådar

Hästhantering Måste man börja om med alla nya hästar man köper? Jag har haft två treåringar och två fyraåringar. Fyraåringarna var travare så där... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 684
Senast: MiniLi
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 140
Senast: cirkus
·
L
Hästmänniskan Jag ska nu låna ut min häst på foder för andra gången. Jag har ingen möjlighet att ta hem henne emellan så hon går direkt från en till...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: eliis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V