• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare tezzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 017
T

tezzan

..räknar man ut hästens underhållsbehov? :confused:

Sitter här och kämpar med att försöka räkna foderstat, men jag har redan fastnat! :o

jag har gjort det..är nog bara jag som är lite trög. fattar inte riktigt ändå... :crazy:

Om du går in på http://freefarm.se/djur klicka fram dig till foderstatsprogrammet så ser du behovet på vänster sidan. Jag har räknat själv och med freefarm och det verkar vara lite i underkant på freefarm!

Jag rekommenderar OptiGnägg som finns på freefarms sida också, det räknar mer korrekt än vad det andra programmet gör!

Håller med. Freefarm räknar helt åt skogen. Då är Optignägg bättre.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 664
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 663
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31