Hur viktigt är gångarter?

Sv: Hur viktigt är gångarter?

Marcolio skrev:
Hur viktigt har ni upplevt att bra gångarter är när man tävlar dressyr?
Tycker ni det är bra/dåligt?

Att hästen har bra gångarter är en självklarhet (för mig) i de högre klasserna LA-FEI, men i LC är det inte så viktigt :p
Elin

break_a_leg skrev:
Jag tror att det generellt behövs mer fokus på ryttarna. Därför är det väl bra om det fokuseras på bra ridning redan på ridskolor och för ponnyryttare.

Glömde säga en sak angående det här, Vad som är ännu vikigare är ju dom som skall sitta och döma sitsen och inverkan, frågan är vad dom kan och hur dom ser på en bra sits och inverkan. Den svenska kunskapen är ju inte så stor när det gäller detta tyvärr så jag är lite tveksam till hur den bedömningen skall gå till :crazy:

Jaa men snabba stora rörelser :D
lite mera kraft i stegen å så..
Men det var juh ingen tillfällighet att hon var ett diplomsto med 42p ;)
:love:

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 278
Senast: Kajsalisa
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: fio
·
Hoppning Jag läser just nu en roman som utspelar sig bland hopp-eliten i England på 1970-talet. Där nämns det att man lägger till bly-vikter på...
Svar
13
· Visningar
1 069
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10