Hur viktigt är det med rika föräldrar för att lyckas?

Sv: Hur viktigt är det med rika föräldrar för att lyckas?

Pengar att köpa sej bra hästar, räcker inte långt, om man inte har förmågan att rida dem!:cool:....Man måste ha viss talang/arbeta hårt för att lära sej...annars kan inga pengar i världen, köpa segern! Men visst underlättar det, att ha pengar...

Var det ponnykrönikan du menade?

Varför inte föreslå att de skriver även om andra barn?

Ja, jag menade ponnykrönikan. Visst, det kan jag göra. Men nu ville jag framföra vad jag tyckte i just det här forumet.

Jag tycker ungefär som du och funderade i samma banor just när jag läste den krönikan :)

Nej, det var nog mer uteritter och extraridning vi fick när jag tänker efter.

Dagens situation ser sannolikt olika ut från ort till ort men efter att ha studerat ridskolor på nära håll under alla år av olika anledningar kan jag ändå se att intresset minskat för att vara i stallet (hos de yngre). En orsak kanske är att man får egen häst lite tidigare nu för tiden? Sedan får kanske en del ridskolor skylla sig själva om de inte låter sina hjälpredor rida alls. Ja, det blev ett litet sidospår.

För att spinna vidare på sidospåret...;) Har inte läst mer i tråden efter detta inlägg, behövde bara få svara direkt!!:p

Jag tror att mycket handlar om att barn inte är självständiga på samma sätt som för 20-30 år sen. De kan/får inte cykla till stallet själva när de känner för det, de är på fritids hela dagarna i stort sett, de har veckorna uppbokade med aktiviteter. De bor ofta så att det inte går att ta sig till stall/ridskola på egen hand. Trafiksituationen är ju helt annorlunda nu än förr.

Så intresset finns säkert hos många och hade möjligheterna funnits hade det nog vart mer tjejer och killar som hängde på ridskolorna. Men tyvärr ser ju samhället annorlunda ut nu... Barn är så styrda....

Hej igen! Såg också att tråden plötsligt var igång igen. Kul!:D

Jag håller med dig i det du skriver och det var kanske det jag funderade över då tråden startade. Jag tror också att många unga i vissa avseenden är mer osjälvständiga idag av olika anledningar och att det egentligen är curlande föräldrar som bidrar till det(om än av välmening). Den egna drivkraften kanske slocknar snabbare om man aldrig behövt kämpa av egen kraft för något. Dessutom blir det säkert tungt då barnen plötsligt förväntas vara vuxen och fixa allt på egen hand. sedan finns det alltid de som är duktiga och kreativa ändå men det jag menar är den generella bild som jag tycker mig se (arbetar som lärare och ser liknande där).

Senast ändrad av en moderator:

är väl klart pengarna har betydelse, du utvecklas ju mkt fortare om du kan rida på din egen ponny och ta lektioner, mot att du rider lektion med 10 andra på ridskola. Sen om man i längden kanske kmr till samma nivå är ju en annan sak när man som Rolf göran fått jobba sej upp, men på ponny och bland unga ryttare tror jag pengarna har väldigt stor betydelse.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar