Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Viruset är ju inte luftburet på så vis att det färdas i luften från ett stall till ett annat!
I värsta, värsta VÄRSTA fall så kan en häst smittas om den passerar en smittbärare när denne hostar iväg en dusch och den andra hästen precis andas in det.
Det är verkligen att gå till överdrift att tro att ens häst blir smittad via luften, någon typ av logiskt tänk måste man ha för att inte bli helt hysterisk!
Generellt så brukar jag köra med bakteriedöddande medel ifall jag ska frakta mina dräktiga ston, byta kläder och skor om jag ska in i annat stall samt inte ta in nya hästar.
Det är att vara försiktig utan att gå till överdrift.
Tycker jag!
I värsta, värsta VÄRSTA fall så kan en häst smittas om den passerar en smittbärare när denne hostar iväg en dusch och den andra hästen precis andas in det.
Det är verkligen att gå till överdrift att tro att ens häst blir smittad via luften, någon typ av logiskt tänk måste man ha för att inte bli helt hysterisk!
Jag har inte vaccinerat mot abortvirus. Har ett eget litet stall med bara mina hästar. Långt till grannhästar och är noga när jag åker till andra stall/ridhus med de andra hästarna.
Eftersom vaccinet inte är 100%igt och jag styr över eventuella nya hästar så avstår jag från att vaccinera mot abortvirus. Min veterinär tyckte också det var onödigt
*kl*
Någon som har vaccinerat mot virusabort och fått någon slags reaktion/biverkning på stoet?