Hur veta om det är KVARKA?

Sv: Hur veta om det är KVARKA?

En termometer behöver inte vara exakt. Och det är olika på vilken tid på dygnet man tempar också.
 
Sv: Hur veta om det är KVARKA?

aa.. ska åka och ta in henne från hagen nu. Och ta tempen.
 
Sv: Hur veta om det är KVARKA?

Jag hade tagit ut en veterinär som fick ta prover på en gång. Bättre att vara på den säkra sidan än att chansa!
 
Sv: Hur veta om det är KVARKA?

Det jag reagerar på är att veterinären har sagt "det är ingen kvarka i kommunen nu" men NÅN måste ju vara den första?!

Jag ringde till vårdcentralen en gång när jag hade haft 40-gradig feber i 4 dagar och då sa sköterskan att jag inte kunde ha influensa, för influensan hade inte kommit till Stockholm ännu. Nog f*n hade jag influensa, men även om jag inte hade haft det, hur kan sköterskan bara bestämma att jag inte var den första patienten för säsongen?

Så jag tycker det låter himla naivt att säga en sån sak, "det finns inte här just nu"... Som sagt, någon för in det i kommunen och den blir den första som har det, SEN finns det i kommunen...
 
Sv: Hur veta om det är KVARKA?

ingenalls skrev:
Ja det har kommit 2 nya hästar till stallet, en kom för 3 dagar sedan och en kom för 2 v sen. Nej jag vet inte om hon har haft det innan...

Här har du en alldeles utmärkt anledning till varför prover bör tas. Nya hästar i stallet. Då din distriktsveterinär inte är upplyst om detta bör ni ringa igen och meddela detta. OM det nu är så illa att det skulle vara kvarka så lovar jag att veterinären vill isolera stallet så fort som möjligt annars vet jag en som får jobba övertid ett tag framöver.
 

Liknande trådar

Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
554
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hästen var lite snorig i fredags, såg sista snoret i lördags kväll. Vitt och inte speciellt tjockt. Ingen feber, inga svullnader, ingen...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp