Hur vet man?

Lilla

Trådstartare
Hur vet man när det är dags att ta bort en gammal katt?Vart går gränsen för er?Vad ska min titta efter?

Sv: Hur vet man?

Man ska titta efter livsgnistan. Finns den och katten inte har ont tycker jag att den ska få vara kvar. Försvinner livsgnistan eller katten lider av svåra smärtor är det dags att somna in. Jag tror man känner rätt väl när det är dags.

Har inte behövt avliva någon katt ännu, men när vi avlivat hundar har vi liksom bara vetat när det varit dags.

Vår sover mkt, går ut oftast bara korta stunder, har på slutet varit lite halt då och då men vet inte om det beror på ålder eller slagsmål...
Han kan se rätt kass ut när han har mask så nu får vi se om han ändrar sig efter avmaskningen.

Så länge mina katter lever ett värdigt kattliv så får dom vara kvar!
Om en sådär 15 år när det är dags för mina så bor jag säkerligen på landet med ett gäng ungar och då får dom leva pensionärsliv!

när katten börjar lida och tycka att livet är trist att leva:crazy:

inget kul beslut:cry:

När katten börjar att få ont och lider. När den har tappat livsgnistan helt enkelt. Man brukar känna på sig när det är dags.

Jag tog bort min gamla perser hona när hon satte sig och kissade i min säng, ovanpå mig. Hade misstänkt ett tag att hon var dement men blundat. Efter den händelsen var det ingen disskussion längre. Normalt skulle hon aldrig satt sig någon annanstans än i lådan.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
202
Senast: Glimra
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt