Hur vet man?

molnskimmer

Trådstartare
När det är dags för en kat tatt få ungar? Finns det några tecken som man kan ha hjälp av?
Det är nämligen så att våran stallkatt är dräktig men vi vet inte när hon blev det. Fast hon börjar bli rund o gó :love:

Ett tips är att gå in på www.katt.nu under Kattfakta/Avel och uppfödning/ Löpning och dräktighet Där finns bra info.

Hoppas allt går bra med födslen och att det inte blir så många ungar. Och ni ser väl till att kastrera kissen sen?

de brukar gå runt och letar efter ett bra ställe att ha sin kattungar på. (det gäller att hon har en lugn plats..annars kanske ni får gå runt och leta efter dom, när hon lagt dom nån annanstans än i stallet..) på våran katt märktes det ganska tydligt då hon blev.. "annorlunda".. så håll lite uppsikt så går det nog bra..

Okej.. tack så mycket! Ska genast kolla!

Aa.. hon ska kastreras sen. Hennes syster kastrerade vi nu i våras men vi ville ha ungar på den här. En del är redan tingade men vi får som sagt hoppas att det inte blir för många bara :)

Just nu tycker jag bara hon ligger o solar jämt, och är mycket gosigare än förrut. ;) Men nu lämnar hon sällan stallet iaf. Ser henne nästan jämt runt stallet, verkar inte alls gå så långt bort iaf..

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 918
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur