Så var det för mig när jag fortfarande bodde hos mina föräldrar, pappa är en sådan som tycker att 16 grader är lagom varmt, och det var så kallt i duschrummet så jag trodde jag skulle frysa ihjäl varje gång jag duschade...
Men nu när jag kan bestämma värmen själv så är det inga problem. Har som sagt ca 23 grader hemma och inne i badrummet blir det ju betydligt varmare när man duschar. Vill jag ha ännu varmare så stänger jag dörren helt, då blir det som en ångbastu där inne
.
Jag har heller inte klinker/stengolv, utan plastmatta, det blir ju också mycket varmare. Golvvärme är väl det allra bästa, men jag hyr bara, så jag vill inte kosta på det själv och hyresvärden vill inte heller kosta på.
Hur varmt har du i badrummet? Går det att ha varmare där än i övriga huset/lägenheten kanske?
Och alla miljövänner kan låta bli att läsa nu... Du kanske kan sätta på duschen, med bara varmvatten, några minuter innan du ska duscha och stänga dörren till badrummet, så hela rummet blir ordentligt uppvärmt innan du går in och klär av dig?