Hur vanligt?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Hur vanligt är det att en tik bara får en valp? Nu talar vi om rasen Norsk Älghund (Gråhund) vet att mindre raser inte brukar få så många valpar. .
 
Sv: Hur vanligt?

Inte så vansinnigt vanligt, men är det första kullen och för tidigt/för sent parat i löpet, så är det sådant som händer inom de flesta raser någon gång.
 
Sv: Hur vanligt?

Okej tack för svaret. Vi är tacksamma att det bara blev en valp då det är ett resultat av tjuvparning. Nu kan dock tiken inte få fler valpar.
 
Sv: Hur vanligt?

Om det var en äldre tik eller om man inte har tänkt att ta fler valpar så kan det vara bra att ta bort livmodern när man ändå är igång så att tiken inte drabbas av livmoderinflammation senare i livet.

Mår valpen och tiken bra?
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 397
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp