Hur vanligt eg?

Pegija1

Trådstartare
Nu har vi haft två ensilage balar inom loppet av 3 månader som öppnats och luktat riktigt vidrigt.
Den första öppnade vi snörena på också och då trillade en grävlingsbit ut. Det låg alltså en död grävling i balen som skivats tsm med balen.
Andra balen tog vi inte bort snörena på men det var på samma sätt som den med grävlingen i.

Brukar ni få uppleva detta?

Sv: Hur vanligt eg?

Nu har vi haft två ensilage balar inom loppet av 3 månader som öppnats och luktat riktigt vidrigt.
Den första öppnade vi snörena på också och då trillade en grävlingsbit ut. Det låg alltså en död grävling i balen som skivats tsm med balen.
Andra balen tog vi inte bort snörena på men det var på samma sätt som den med grävlingen i.

Brukar ni få uppleva detta?

Nej, aldrig under de snart 15 åren vi fodrat med hösilage. Något år kasserade vi 2 balar som var lite mögliga i ena halvan.

Sv: Hur vanligt eg?

Usch då, det lät inget vidare :crazy: Har aldrig råkat ut för något sånt som tur väl är.. Tror inte det är så jättevanligt, men det är klart det förekommer.

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver bolla lite om ngn varit med om liknande. Har en liten Chihuahua kille på 12 år som har konstaterat hjärtfel/klaff fel sedan...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: super
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 974
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 432
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 061
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka