Hur vanlig är denna teckning?!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Osis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 510
O

Osis

Detta är då min katt :love: Viktor heter HON :love:

viktor_orig_SE.jpg

Jag tycker jag ser en massa katter som har ungefär samma teckning, hur vanligt är det? :confused:

Sv: Hur vanlig är denna teckning?!

jag vet inte i delar och procent hur vanlig den är men det är ju rätt många katter som ser ut på detta viset... har haft 4 st av totalt 15...

vad är det som gör att de bir så här? detta är då en korsnigskatt som ni säkert ser, men ajg ahr aldrig sett någon "ras"katt ha denn teckning.. fast jag ahr då inte sett många raskatter heller.

Alltså, är det själva fördelningen av det vita som du syftar på, eller att hon är svart-vit?
För svart-vita katter finns det ju gott om, både bland raskatter och huskatter.
Just den fördelningen av vitt är inte så ovanlig. Att det blir så beror på att det vita breder ut sig underifrån, så det första som blir vitt är tassar, mage, bröst och nos (och ibland svanstipp). Det sista som blir vitt är öron och svans.

Jag har en katt som ser ut så.

gosan2.jpg

gosan3.jpg

nästan alla stallkatterna i stallet är svart vita varav en har sån teckning som din, och de andra har mer vit och fläckiga.
Svart o vit är nog rätt dominerande när man avlar på katter som har de anlagen så.
En katt i stallet som var svart o vit och fick bara svart vita teckningar varav 3 st hade sån teckning som din, och de 2 andra blev en svart och en grårandig (pappan till dom var grårandig.)
Tycker ändå inte att den teckningen är så vanlig, de flesta katter är grårandiga vad jag sett.

Jag tycker jag ser sådana där katter överallt. Min ena katt Chleo har en sådan teckning. Man ser hans huvud på min användarbild.

Jättefin. :)

Tycker det där är en väldigt vanlig teckning, både på svarta, röda och tigrerade katter. Men det är fint. Har själv 2 med liknande teckning. :love:

PICT0422.jpg

Så här fin är våran dam!

P1010128.jpg

Och så här fina blev hennes barn! Den ena ser man dock bara svansen på...

Jag fattar inte... är helt ny på det här med bilder (lärde mig igår hur man ska få med dem här) och ibland funkar dem, men ibland inte. Nu när jag kollar kan inte jag heller se dem, men tidigare gick det.

Vad beror det på??

kanske för stora? jag har faktiskt ingen aning..

Fast jag förminskade dme ändå... kanske skulle vara ännu mindre. Ska testa med en annan bild...

Ja, de var helt bedårande, hela den lilla familjen. Uppifrån var det lite svårt att se skillnad på dem, som ni kanske förstår?

åå vilka fina!
ser ut som alla är svart/vita? har jag rätt?

Ja, alla fem var svartvita. Fyra flickor och en pojke. Killen i gänget var minsta av dem alla, men nog så tuff!
Killen och en tjej var otroligt lika, det var bara några vita hår i ansiktet och mängden vitt på tassarna som skiljde dem åt. Två andra flickor var också jättelika varandra, även där var det ansiktet som var olika och den sista lilla tösen var den enda som hade ett "eget" utseende.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 826
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
415
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025