Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Och nu ser det ut som att jag kan få finansiering på så vis att jag kan ta ut datorkostnaden från gamla extraarvoden på oskattade pengar, inom en ram på ca 18 000. På villkor att det är en DELL-dator med support och McAfee-skydd :crazy:

VEM ställer sådana krav... datorn kan jag förstå att de styr, men virusprogrammet....??????
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

för det första, så är det inget fel på mcafee, funkar klockrent i kontrosmiljö, speciellt med active directory.

för det andra, förmodligen landstinget som hon kommer köpa det igenom?
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

för det första, så är det inget fel på mcafee, funkar klockrent i kontrosmiljö, speciellt med active directory.

för det andra, förmodligen landstinget som hon kommer köpa det igenom?

okej, då vet jag. Det var ingen kritik mot virusprogrammet, tyckte bara att det var ett lustigt krav.
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Det finns ju massor med alternativ om du tittar på nån dator affär nära dig. prova och fråga där
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Nej det gör det inte, ingen "affär nära mig" har dessa datorerna hemma så man kan testa. De har förklarat det som att DELL bestämmer vilka modeller de får ha i butiken, och det är aldrig samma som jag är intresserad av :p De kan inte heller ta hem dem.

Ska man ha en värsting-DELL-dator får man tydligen köpa den osedd online.

Eller åka vart då? Någonstans borde de väl finnas?
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

det är ju det som är dells affärside, datorerna byggs först när det är beställda. alltså finns de ingenstans i butik, eftersom dell inte har några egna butiker.
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Har idag, av helt andra orsaker än datorer, pratat med en säljare på Dell.
Dell har showrooms i Solna utanför Stockholm och i Köpenhamn.
Dessutom har man avtal och samarbete med t.ex landstingen och flera stora företag där man skickar ut olika datorer på påseende, och sedan kan företagen skicka tillbaka de som inte passade.
Hans råd var att ringa Dell och göra upp något med dem, kanske kan de skicka till en samarbetspartner i närheten som du kan besöka, Silverkedjan!
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Det går iaf att köpa Dell både stationära och bärbara datorer på En norsk El-kejda som är gigantiska. Det är väl standardexemplaren antar jag som duger för de flesta men inte för t ex Silverkedjans behov.
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

nu var det inte det som var poängen med mitt uttalande, men du är välkommen att se det som det. dell har inga EGNA butiker, de har showrooms för att visa sina modeller. och jävligt få sådana, och bygger istortsett hela sin försäljning kring säljare och sin hemsida. de dellmodeller du kan hitta ute i vanliga butiker är överlager som dell har producerat i tron om att det är de konfigurationerna som kommer sälja bäst.
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

de dellmodeller du kan hitta ute i vanliga butiker är överlager som dell har producerat i tron om att det är de konfigurationerna som kommer sälja bäst.

Det låter iofs troligt :idea: för jag har försökt få hem en laptop via bossen för samma kedja Basilika pratar om. Han fixade att leverera vilken tvättmaskin (:love:) som helst direkt hem till min källare men på DELL gick han bet, där får de bara strängt tilldelade modeller och kan inte beställa andra.
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Har idag, av helt andra orsaker än datorer, pratat med en säljare på Dell.
Dell har showrooms i Solna utanför Stockholm och i Köpenhamn.
Dessutom har man avtal och samarbete med t.ex landstingen och flera stora företag där man skickar ut olika datorer på påseende, och sedan kan företagen skicka tillbaka de som inte passade.
Hans råd var att ringa Dell och göra upp något med dem, kanske kan de skicka till en samarbetspartner i närheten som du kan besöka, Silverkedjan!

:idea: Tack! Jag behöver bara få det att låta som att det inte ska vara min egen dator utan jobbets, typ. Eller ta mig till Solna vilket inte är världens ände.

(det är ju lite svårdefinierat vems datorn ska vara faktiskt eftersom jag mest ska jobba på den och fakturan gå till landstinget, anledningen att jag vill ÄGA den är mest för att jag vill få surfa utan övervakning och "policy denied-rutor" :cool: )
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Är det programmet i sig som behöver XP för att fungera?
i Vista finns en funktion där man talar om för datorn att den ska låtsas att den har något annat äldre operativsystem, för att få äldre program att fungera. Det var inte så himla avancerat ens...
Läs mer här: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.141569
Kanske kan den funktionen hjälpa dig?
 
Sv: Hur väljer man jobb/bild-laptop?

Tack för länken! Där fanns till och med detaljerad beskrivning av hur man BYTER Vista mot XP.

Jag är säkert konservativ och mossig men jag vill gärna ha samma gränssnitt och gamla vanliga operativsystem i nya datorn som i de gamla jag har på jobbet.

Men DELL som byggs efter önskemål borde ju gå att från början fås med XP pro även om det inte står på hemsidan?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp