Hur väljer du jobb, med hjärtat eller hjärnan?

Sv: Hur väljer du jobb, med hjärtat eller hjärnan?

När chansen har funnits har jag valt med hjärtat. Man tillbringar så mycket tid på sitt jobb så jag tycker att det är viktigt att man mår bra och har roligt under den tiden. Självklart är lönen viktig men så länge man klarar sig så väljer jag med hjärtat (eller valde kanske man ska säga eftersom jag är förtidspensionär nu.)
 
Sv: Hur väljer du jobb, med hjärtat eller hjärnan?

Så, dagens filosofiska fråga: väljer du jobb med hjärtat eller hjärnan?
De beror helt på hur resten av livet ser ut för stunden.
När jag var yngre var det väldigt viktigt för mig att jag verkligen trivdes på jobbet, annars kände jag efter på morgnarna om det inte möjligtvis var så att jag kände mig lite sjuk så att jag kunde få stanna hemma.
Idag skulle jag mycket väl kunna välja ett jobb som ger bra lön, även om det är lite tråkigt, och jobba just för att tjäna pengar. Och just nu skulle ett sånt jobb prioriteras, för det är inte helt gratis att ha 4 barn... Men vore livssituationen en annan skulle jag troligen välja mer med hjärtat.
 
Sv: Hur väljer du jobb, med hjärtat eller hjärnan?

Tack för all input! :bow:

I mitt försök att reda ut min "jobb-röra" frågade jag min professor hur han skulle ha gjort. Slutade med att han slank iväg och kom tillbaka med världens slugaste blick. Han hade ringt ett par samtal och rekryterat mig till samma typ av jobb som alternativ 2 men med en betydligt trevligare lön. :o :o Så, det bästa av två världar MEN då måste jag flytta hem till Stockholm :banghead:

Just nu känns det lättare att inte göra ett val alls... Leka struts och stoppa huvudet i sanden! :nailbiting: (gillar inte att jag låter gnällig, jag är mycket tacksam!!)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har lite problem med att välja mellan tre olika jobb. Inget utav dem är riktigt spikat ännu, men risken finns att jag måste välja...
Svar
11
· Visningar
955
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp