Casper
Trådstartare
Om du har fastnat för 2 alternativ som båda har någon fördel samt nackdel??
jag har en tik som ev ska paras och det är hennes första kull och min me för den delen. (döm mig inte för det är ni snälla, någon gång är ju den första)Tiken är renrasig kan tilläggas..
Hanarna har jag övervägt så att dom har det tiken har mindre av så att säga...
Positivt med båda:
Båda (eller alla tre) har bra temperament.
Storleken med sig, doch är den ena liite större än den andra.
Ett enormt lugn.
Hd/ad fria samt testade för blödarsjuka.
Importerade
Den ena hanen:
neg:
* "ticks" (svarta prickar som ej bör finnas då dom ska ha stora svarta fält)
* Ej använd tidigare då ägaren håller på honom för att linjerna inte ska användas för hårt+ att hon "håller" honom till mig i så fall- DOCK har en person importerat ett tiksyskon till honom som redan är använt:smirk: så linjerna finns alltså redan här.
* utst en gång med en 2.
* Lite mindre än den andra
Pos:
* Står 2km bort.
* Som sagt inte överanvänd.
* Super ljuvligt ansikte och lite av den smäckrare typen
------------------
Neg om hane 2:
* även han har lite ticks.
* Är pappa till betydligt fler. (vilket gör sig neg tror jag i en så här liten ras?) Jag har även själv (en helt UNDERBAR tik efter honom, vilket egentligen kanske är positivt, att han ger bra alltså)
* står lite längre bort (fast kan tilläggas att det är egentligen inget problem)
Pos:
* Han står hos en större uppfödare som har betydligt mer erfarenhet än jag men som kanske använder sina hundar lite mkt i aveln.. (hanarna alltså)
* större
* fransk vinnare -04
* gett mkt bra resultat på hd/ad!
HUR ska jag tänka, tänker jag fel? finns det något ni skulle vilja tillägga som är ngt man bör kolla efter?
Kan oxå tillägga att jag tänker mkt noga och kan oxå glömt att lägga till nån fundering här.
Men som sagt, ge mig gärna tips och råd.
Tiken är rastypisk,mkt aktiv,hd/ad fri (samt alla kullsyskon och hennes föräldrar) medelstor,önskar dock lite mer storlek.
jag har en tik som ev ska paras och det är hennes första kull och min me för den delen. (döm mig inte för det är ni snälla, någon gång är ju den första)Tiken är renrasig kan tilläggas..
Hanarna har jag övervägt så att dom har det tiken har mindre av så att säga...
Positivt med båda:
Båda (eller alla tre) har bra temperament.
Storleken med sig, doch är den ena liite större än den andra.
Ett enormt lugn.
Hd/ad fria samt testade för blödarsjuka.
Importerade
Den ena hanen:
neg:
* "ticks" (svarta prickar som ej bör finnas då dom ska ha stora svarta fält)
* Ej använd tidigare då ägaren håller på honom för att linjerna inte ska användas för hårt+ att hon "håller" honom till mig i så fall- DOCK har en person importerat ett tiksyskon till honom som redan är använt:smirk: så linjerna finns alltså redan här.
* utst en gång med en 2.
* Lite mindre än den andra
Pos:
* Står 2km bort.
* Som sagt inte överanvänd.
* Super ljuvligt ansikte och lite av den smäckrare typen
------------------
Neg om hane 2:
* även han har lite ticks.
* Är pappa till betydligt fler. (vilket gör sig neg tror jag i en så här liten ras?) Jag har även själv (en helt UNDERBAR tik efter honom, vilket egentligen kanske är positivt, att han ger bra alltså)
* står lite längre bort (fast kan tilläggas att det är egentligen inget problem)
Pos:
* Han står hos en större uppfödare som har betydligt mer erfarenhet än jag men som kanske använder sina hundar lite mkt i aveln.. (hanarna alltså)
* större
* fransk vinnare -04
* gett mkt bra resultat på hd/ad!
HUR ska jag tänka, tänker jag fel? finns det något ni skulle vilja tillägga som är ngt man bör kolla efter?
Kan oxå tillägga att jag tänker mkt noga och kan oxå glömt att lägga till nån fundering här.
Men som sagt, ge mig gärna tips och råd.
Tiken är rastypisk,mkt aktiv,hd/ad fri (samt alla kullsyskon och hennes föräldrar) medelstor,önskar dock lite mer storlek.