Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så är testerna helt enkelt inte särskilt bra. Eller mäter inte det man tror att man mäter.Ja det stämmer till punkt och pricka. Jag har gjort testet flera gånger ( även i jobbsammanhang) och får alltid samma. Logician intp.
Jag tror att de som får olika hela tiden helt enkelt inte kan analysera sig själv över lång tid. Man måste vara fullständigt ärlig mot sig själv och inte mäta hur det är just idag.
Jag har iaf varit samma i 15 år eftersom det var då jag gjorde testet för första gången. Jag tror ju att en människas kärna alltid är densamma.Eller så är testerna helt enkelt inte särskilt bra. Eller mäter inte det man tror att man mäter.
Det är egentligen väldigt naturligt att vi varierar i beteende och ”egenskaper” över tid och beroende på kontext. Människor är inte likadana hela tiden och i alla grupper utan det kommer variera.
Ja det varierar säkert mellan individer hur mycket vi varierar.Jag har iaf varit samma i 15 år eftersom det var då jag gjorde testet för första gången. Jag tror ju att en människas kärna alltid är densamma.
Men jag tänker inte diskutera ämnet vidare då det gjordes i en annan tråd och jag ser ingen mening med att fortsätta att diskutera det.
Spinner vidare. Många av dess tester frågor ju efter hur man beter sig i olika situationer som involverar andra människor. Förr trodde man kanske att människor liksom tar en viss roll i grupper och att det var samma hela tiden, men det är ju idag en väldigt gammal ståndpunkt. Våra relationella beteenden är dynamiska och påverkas i hög grad av hur andra människor beter sig. Därför kommer man kunna svara på dessa frågor väldigt olika beroende på vilken relationell kontext man har i huvudet när man gör testet.Ja det varierar säkert mellan individer hur mycket vi varierar.
Inte ens inom fältet för personlighetspsykologi är man överens om ifall personlighet är stabila drag som aldrig förändras eller om personlighet mer är något slags tillstånd som varierar i hög grad. De flesta tänker nog att personlighet är en samling ganska stabila drag men som ändå kan förändras över tid.
Dock är det ganska få tester som faktiskt mäter personlighet, de allra flesta tester av den här typen har dålig validitet och reliabilitet. Högst oklart vad de egentligen mäter, men troligen inte personlighet på ett trovärdigt sätt.
Men ja!Spinner vidare. Många av dess tester frågor ju efter hur man beter sig i olika situationer som involverar andra människor. Förr trodde man kanske att människor liksom tar en viss roll i grupper och att det var samma hela tiden, men det är ju idag en väldigt gammal ståndpunkt. Våra relationella beteenden är dynamiska och påverkas i hög grad av hur andra människor beter sig. Därför kommer man kunna svara på dessa frågor väldigt olika beroende på vilken relationell kontext man har i huvudet när man gör testet.
Ja precis, eller "brukar du ta ledarrollen i en grupp?" Det beror ju på, går det trögt framåt så tar jag ledarrollen, men ibland är det ju någon som nästan innan gruppen är sammansatt som tar på sig den rollen, då tar jag inte över. Allt i relation till hur andra beter sig. Jag sitter ju inte stilla i en båt där folk ror i cirklar utan försöker då gärna räta ut den så vi kommer någon vart, men i en båt där någon redan är kapten så går det utmärkt för mig att ro på enligt order så att säga.Men ja!
Påståendet kan vara typ: du tycker att ordning och reda är viktigt bla bla bla.
Hemma-nej. På jobbet - ja!
Det beror ju helt på vilken roll man tänker sig in i.