Hur väl syns ni?

Sv: Hur väl syns ni?

Är det inte softisar???

Jag har reflex halsband på min vovve! (en softie)
som jag egenhändigt sytt av två benreflexer till hästar!
brett och bra! :) syns lång väg.
har det på även på dagen! lika bra det!

Vi har inga reflexer alls. Men vi bor vid ett grönområde och behöver inte passera vägar/trafik.

Nej, det är klippta beardisar :D mJag har också sytt min sele själv. det är jättelätt och billigt att sy sånt så jagfttar inte varför follk inte gör det om de ny tycker att reflexer är för dyrt.

tuaphua: Vad gör du om din hund rymmer?

Zeldas vanliga sele är en reflexsele, så hon syns! Själv brukar jag försöka komma ihåg reflex:crazy: ...antingen en sån där dinglande sak eller så har jag en hästreflex runt armen eller benet!

nove84.JPG

Jag: Reflexväst

Hunden: Reflexväst, reflexhalband och reflexkoppelförlängare (lite onödigt eftersom det mestdels ligger i min ficka:angel: )

Jag tycker det är självklart att man ska ha reflexer. Tänk om det händer något på promenaden och hunden drar iväg:eek: . Kan ju vara skillnad mellan liv och död.

vågar nog säga att vi syns väl, Knusslarna har ett varsit lite bredare reflexhalsband med röda ''blinke blink'' runt om, syns väldigt väl har jag fått höra.....:D

och sen har jag själv en knallgul jacka med 2 ca 5 cm breda reflexer runt varje arm, två runt midjan och en som går över varje axel, grannarna svär över mig för de påstår att de blir bländade....:D

Har reflexsele på den lilla och reflexhalsband på den stora.

Ja, och det är så himla lätt att förhindra att olyckan händer! tänk att behöva leva med att hunden har dött och man själv kanske har hamnat i rullstol? Så onödigt.

Hunden har reflexhalsband som blinkar. men tycker inte det fyller sin funktion eftersom han har lite längre päls som ibland lägger sig över halsbandet. har även köpt en sele som vi testat nån gång, men det blir samma sak där med pälsen. Klantigt at tjag inte tänkte på det....

funderar på om jag kan sy om nån av våra reflexvästar + att sätta på mer reflexer på den. Kanske blir en bra julklapp till hunden!

jag har reflexväxt, blinkande reflexer på armarna och benen och pannlampa.

vi går nästan alltid i skogen och på grusvägar, nån gång ibland kommer det en bil och då vill jag att vi ska synas!

även om man går på cykelvägar som föredrar jag att ha reflexer, sen ingen anledning till att man INTE ska ha det. Som bilist kan man bli ganska skrämd om det syns nåt halvosynligt i ögonvrån.

Det kanske är dumt att inte ha reflexer.
Men mina hundar har aldrig rymt. De är väldigt väluppfostrade och beroende av sin ledare. Blir de skrämda springer de till matte. Och de jagar inte eller vandrar iväg. De håller sig alltid runt mig.
Skulle jag nu falla död ner och de efter ett tag springa hem, så får man inte köra bil till vårat hus. Så de passerar ingen väg på väg hem eller om de rusar runt på området runt husen.

Skulle vi resa bort och då promenara på trafikerade vägar så har vi koppel. Och risken att mina 2.8 kg Pappisar rycker kopplet ur handen på mig känns minimal. De kan heller inte dra av sig halsbanden eller rycka sönder kopplet.

*kl*

hundarna har reflexselar och röda blinkande bollar.
Själv har jag antingen den orangea eller den gula vägarbetarjackan på mig och om det behövs en pannlampa.

taccotad skrev:
Hunden har reflexhalsband som blinkar. men tycker inte det fyller sin funktion eftersom han har lite längre päls som ibland lägger sig över halsbandet. har även köpt en sele som vi testat nån gång, men det blir samma sak där med pälsen. Klantigt at tjag inte tänkte på det....

funderar på om jag kan sy om nån av våra reflexvästar + att sätta på mer reflexer på den. Kanske blir en bra julklapp till hunden!
Vill rekommendera den sort jag har till lagotton (finns bild i denna tråd), det är som ett minimalt "täcke" av nät med reflexer på som borde passa bra just på långhåriga hundar.

Tänk också på att man ska gå MOT trafiken ni som inte vet. Händer ofta att man överaskar folk som går på "fel" sida när man kommer med bilen i vintermörkret. Och hellre för mycket reflexer än för lite, finns inget obehagligare än när man kommer körande på en mörk väg och inte ser att där går nån förrän man är 2 meter ifrån.

fast idag påbörjade jag ett projekt med en vanlig reflexväst (till oss människor). Ska sy in den och göra om den till hundmodell i stället. det verkar faktiskt riktigt lovande!:banana:

tack för tipset ändå! blir kanske att jag får köpa nåt sånt om jag misslyckas med västen.

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 984
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama