Hur väl syns ni?

Glimfeather

Trådstartare
Har märkt att hundägare är dåliga på att sätta reflexer på sina hundar. Hur väl syns ni egentligen?

Sirius har reflexsele och halsband. Baloo har en väst på sig (tur att han är så stor :p)
december.jpg

Sv: Hur väl syns ni?

Jag har reflexsele på Mulle, men måste erkänna att jag är väldigt dålig på att ha reflexer på mej själv :crazy:

det tycker jag man ska ha, både för sin egens och för andras skull! Det kan hända en hemsk olycka om du kommer gåendes vid sidan av vägen och bilen inte ser dig eller väjer undan rakt in i en annan bil. Jag hatar att möta en fotgängare utan reflexer! Jag har alltid reflexväst.

Vovven har reflexsele eller reflexhalsband och reflexväst. Jag har änsålänge bara en såndär liten som hänger i jackan:o . Men ska få en reflexjacka(i julklapp) som jag kan ha när jag är ute med hunden & i stallet:) Försöker att hålla mig undan från vägar när det är mörkt sålänge...

Ja, jag har tänkt på det oxå när jag är ute och kör bil, man ser knappt att det kommer nån gående :crazy:

Men den dagen jag möter en bil på stigarna här i skogen eller på elljusspåret, då kommer jag sätta på mej en självlysande dräkt med blinkande lampor. :angel:

Kanske ska tillägga att jag nästan aldrig gå på trafikerade vägar när jag är ute me hunden. Föredrar skogen :)

Senast ändrad:

Hunden har reflexsele och en lysande lampa på halsbandet. Jag har antingen väst eller sån där "sele" man kan ha på sig.

Indra har reflexväst och det har även jag och sambon. Vet ju själv hur det är när man är ute och kör och det helt plöstligt dyker upp en människa vid vägkanten!

Jag går inte vid vägar när jag är ute med vovven på kvällen men han har en blinkande grej på halsbandet mest ifall att...! Själv har jag fiiina skor med reflexer på men ska skaffa mer reflexer, sånna där man kan räta ut och sätta i princip var som hellst ska inhandlas. Dom verkar behändiga! Ska skaffa ett reflexhalsband till vovven oxå inom snar framtid, har inte honom lös så mycket än men det kommer! Och då ska han vara utrustad och väl synlig!

Jag har absolut noll reflexer, men så går jag bara på cykel- och gångvägar också.

Ha, passa dig du, annars hoppar mördarhunden på dig. Idag har hon minsann varit så modig att hon anföll den elaka dammsugaren.

2 hundar har blinkande halsband. den 3:e reflexväst. Jag själv har en pannlampa så jag ser var jag sätter fötterna. Carina

Här gäller reflexväst till både mig och hunden, har reflexband på ena armen och ena benet också. Hunden hade även ett blinkande halsband, men batterierna har dött, så nu har han reflexhalsband.

Lagotton har en slags reflexväst på sig (och labben en reflexsele, men den har jag ingen bild på). Här i uppsala är cyklisterna galna och cyklar både hit och dit utan lyse, så jag vill gärna göra mitt bästa för att de ändå ska se mina djur!
Bild%20284.jpg

har reflexhalsband och koppelförlängare med reflex. en uggla(?) som hänger och dinglar är det enda jag har själv. går bara på cykelvägar men en mörk hund syns inte så bra för cyklisterna som finns överallt i Lund.

Vovven har reflexväst utanpå overallen eller täcke med breda refleser på, reflex runt halsbandet och på nedersta änden av flexikopplet, det är reflexer på hand-delen av flexit också..

jag brukar ha pannlampa, benreflexer och en reflexväst..

Vovven har reflexhalsband,funderar på att sy fast reflexer på hans sele också. Jag däremot är sämre,har ibland en såndär liten reflex man fäster på jackan.

Lysdioder fastknäppta i halsbanden på hundarna, framför allt för att jag ska se att alla hänger med ute i skogen. Sedan har jag reflexförlängare på deras koppel. Själv har jag köp en självlysande jacka på Hö**s. Vi möter sällan någon på våra promenader, men det räcker ju att bli påkörd en gång om det vill sig illa...

har reflexsele på billy plus en reflexförlängning mellan sele och koppel och sedan har jag själv reflexer :)

Tycker det oftast är hunden som har reflex, men sällan husse eller matte.

Vi har haft reflex i halsband samt "lysknappar" hängande på hundarna.

Själv följer jag i år trenden i min håla och har skaffat reflexväst á la vägarbetare. Hundarna är i år dåligt utrustade, men jag syns i alla fall på 1km håll. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 984
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama