Hur uttalar du ditt användarnamn?

Skärper uttalas mitt.Det smeknamnet har jag haft i 47 år och det kommer av att jag var hos grannen vid hans firma som timmrar hus mycket som barn och umgicks med arbetarna .och hade oftast en lång livrem på mig som jag lånat av morfar . Den gick flera varv runt mig då jag bara var 4 -5år .Därav namnet Skärper som dom tyckte var ett passande namn på mig

Det är ju en självklarhet för alla som sett The Mentalist. :love: :love:

Eller tvingats analysera Blake i skolan :meh: Missförstå mig rätt, jag älskar Blake och de andra romantiska poeterna som Blake, Wordsworth, Coleridge, Robert Frost osv. Men poesi för mig ska bara vara inte något man analyserar sönder och tvingas skriva uppsatser om där meningen bakom varje fras ska sättas in i sitt kulturella och socioekonomiska kontext. En myckenhet litteratur har blivit förstörd genom det. Hemingway - iofs sjukt överskattad - tom en del av Shakespeare.

OT: emyay lii (engelskt utal), initialerna i mina två första namn + efternamnet jag fick på barnhemmet i Korea innan jag adopterades, typ Lee = Svensson har jag förstått. Har samma nick överallt eftersom jag aldrig kommer ihåg vem jag är var annars. :angel: När jag träffar andra från online, kort och gott MJ eller mitt IRL namn.

Insåg för sent att MJ Lee är ett sjukt vanligt namn i världen, otroligt mycket vanligare än mitt IRL namn :D

Grovt: Hä-ðidn med betoning på första vokalen och ð uttalas som th i mother. D:et på slutet hörs väl egentligen inte utan gör mer slutet kort och diskret.

Det här var nog sista gången jag försöker beskriva isländskt uttal i skrift.
Ni får lyssna istället! :D
https://translate.google.se/m/translate?hl=sv#sv/is/Hedin

Det är det korrekta uttalet. Sen slarvar jag nog och tänker Hé-dinn för det mesta i huvudet ändå. Eller Heddan. :angel:

Eller tvingats analysera Blake i skolan :meh: Missförstå mig rätt, jag älskar Blake och de andra romantiska poeterna som Blake, Wordsworth, Coleridge, Robert Frost osv. Men poesi för mig ska bara vara inte något man analyserar sönder och tvingas skriva uppsatser om där meningen bakom varje fras ska sättas in i sitt kulturella och socioekonomiska kontext. En myckenhet litteratur har blivit förstörd genom det. Hemingway - iofs sjukt överskattad - tom en del av Shakespeare.

OT: emyay lii (engelskt utal), initialerna i mina två första namn + efternamnet jag fick på barnhemmet i Korea innan jag adopterades, typ Lee = Svensson har jag förstått. Har samma nick överallt eftersom jag aldrig kommer ihåg vem jag är var annars. :angel: När jag träffar andra från online, kort och gott MJ eller mitt IRL namn.

Insåg för sent att MJ Lee är ett sjukt vanligt namn i världen, otroligt mycket vanligare än mitt IRL namn :D
Buuuuh vad tradigt. :down: :down:

Jag vet inte riktigt hur man ska stava till det i text, men här är en ljudfil om inte videon startar själv vid rätt ögonblick så är det vid 4:37

Det jag kan skriva är att det är Engelskans red (färgen röd) och det Japanska uttalet för Hyuuga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka