Hur tvättar man skapet på en valack??

Seabaz

Trådstartare
Min häst har massa äsckelklegg på snoppen. Hur får man bort det??
Gäller det att passa på när han har den ute och dinglar men det är ju inte så ofta precis...??? :cool:

Sv: Hur tvättar man skapet på en valack??

Det är enkelt, man låter helt enkelt bli. Finns inga tecken på problem med ev infektioner eller dyl. Ge :devil: i hans snopp.
Det är normalt att den ser ut så, inget som ska tvättas bort, riskerna med att infektion uppstår är när man är där och tvättar fast det inte är nödvändigt.

Håller helt med, inte brukar hästarna stå och tvätta snopparna på varann heller! Titta bort om du tycker det ser äckligt ut. Om det verkar vara något fel ska man såklart kolla upp det, men det är en annan sak.

Håller helt med, inte brukar hästarna stå och tvätta snopparna på varann heller! Titta bort om du tycker det ser äckligt ut. Om det verkar vara något fel ska man såklart kolla upp det, men det är en annan sak.

:rofl: :rofl: :rofl: vilken bild:P haha:o

Jag gör rent skapet ca en gång i veckan, brukar skrapa bort skiten med naglarna och sen ta en bomulstuss indränkt i lactasydtvål och göra rent, han tycker det är jätteskönt!
Men snoppen, den pillar jag INTE på!:smirk:

Jag måste rengöra skapet på min medjämna mellan rum....han tycker det är gosigt värre:smirk: snusk gubben

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 391
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 251
Senast: Roheryn
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka