Hur tvätta babygym?

Mirre

Trådstartare
Rasmus har Pingugym som han har kräkts på.
Det går inte och köra i maskin så hur ska vi få rent det?
Tips någon?
 
Sv: Hur tvätta babygym?

Är det helt mjukt, som typ ett gosedjur? Då hade jag nog kört det i maskin ändå, men på något mildare tvättprogram.

Annars, tvätta av det i duschen. Tvål och vatten kommer man långt med.
 
Sv: Hur tvätta babygym?

Ett sådant här är det :)
109915_1.jpg
 
Sv: Hur tvätta babygym?

Men går det inte in i tvättmaskinen borde det väl gå att tvätta av i duschen. Jag tycker att det mesta är tvättbart på ett eller annat sätt så länge man är försiktig även om det inte står att man kan tvätta det på lapparna.
 
Sv: Hur tvätta babygym?

Det kanske går förstås.
Är mest fundersam på om det blir knöligt eller om det blir något med figurerna.
Men stoppar man det i ett påslakan kanske det inte blir så.
 
Sv: Hur tvätta babygym?

Diskmaskinen:idea: Fast utan diskmedel förstås.:D
Nej, ärligt talat tror jag mer på handtvätt i duschen. I tvättmaskinen blir det lätt så att det som är inuti liksom vrider sig, och det kan vara näst intill omöjligt att få fason på det igen.
 
Sv: Hur tvätta babygym?

Kört det i maskin nu, inlagt i påslakan.
Hände inget med gymmet så direkt, inte knöligt eller så.
Däremot blev det ju inte rent
 
Sv: Hur tvätta babygym?

Blötlägg ordentligt så spyorna mjukas upp lite, in i duschen och skrubba för kung och fosterland.
 

Liknande trådar

Hemmet Hur tvättar man det på bästa sätt för att få det ordentligt rent? Överdrag till soffdynorna kan tas av och tvättas i maskinen, men...
Svar
6
· Visningar
336
Senast: Pilot
·
Hemmet Eller rättare sagt, tvätten luktar surt. Att köra i 60 grader blir ok, det luktar lite men inte så farligt. I 40 grader luktar det...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 393
Senast: sthu
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 825
Senast: Krålus
·
Hemmet Vi har en stor benvit ullmatta (fråga mig inte varför den har hängt med sen innan ungar..) som nu fått en del fläckar. Jag testade...
Svar
10
· Visningar
488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp