Hur troligt är det..

Status
Stängd för vidare inlägg.

miss_kala

Trådstartare
att man blivit gravid, om man får mensen senare samma dag som man haft oskyddat bus..? :angel: Inte särskilt troligt antar jag. Men vi ska åka till Thailand om en månad och det innebär vaccinationer i morgon.. Då vill man ju gärna ha lite koll på läget så att säga..! ;)

/E

Sv: Hur troligt är det..

I princip omöjligt. Säkraste dagen på månaden.

För det första så är det mitt emellan ägglossningarna, inget ägg = ingen befruktning.

För det andra så skulle ett befruktat ägg inte ha något bra att fästa i då det blodlager som skulle varit med och bidragit till bildandet av moderkakan precis håller på att stötas bort från livmoderväggarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 435
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: WildWilma
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
891
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama