Hur transportera ovan 1åring??

P

Panikie

Hej.

Jag ville hlra med er hur ni gör eller era erfarenheter ang att transportera en ovan 1-åring?

Jag ska transportera mitt halvblod som är 1 år till sommarbetet och undrar om det är något speciellt jag bör tänka på? Hhur ska jag ha transporten? All utrustning i? eller ska jag tömma den, ska hästen sitta fast eller vara lös?

Jag vore jätte tacksam med lite hjälp.

För övrigt: åkte transport med sin mamma vi 4 mån ålder.

Sv: Hur transportera ovan 1åring??

Är hästen van att stå uppbunden så hantera den som vilken häst som helst som ska ut och åka. Är den inte van så kan man överväga om den ska vara lös.
För att inte få problem i framtiden är det bäst om man gör som man ska göra i framtiden när den reser, redan från början om det är möjligt. Vilket innebär att man inte tar bort saker som ska finnas när den blir större.

Det allra bästa är om den kan få ressällskap av en äldre transportvan häst som känner sedan tidigare.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Castellini
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst
  • Födda -21