Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wildizz skrev:galopåpera
flesky skrev:Jag tycker du har ett konstigt resonemang. Du skriver att du inte brukar träna på det han redan gör ok, men vadå, dressyrens mål är väl endå att öka gångarternas kvalité och stärka hästen?
Jag ser det som en viktig bit i hästens utbildning, inte som en rolig grej. Hästen måste kunna skifta mellan samling och ökning, dvs göra bra övergångar.
För att kunna rida fram den där riktigt vackra traven krävs det av ryttaren att denne har en sits som kan påverka hästen att engagera sig ordentligt i traven.
Rid mkt övergångar mellan olika tempon och gångarter och se till att hästen är ordentligt framme på hjälperna.
Jag tränar för två tränare just nu. En dressyrdomare och en annan som har hjälp svenska landslaget på häst i många år. Men som sagt de tycker inte jag behöver träna på det i första tag. Utan det finns viktigare saker som vi behöver träna på.Kicki_J skrev:Ställer mig liksom flesky frågande till varför du inte tränar?
Seriösa dressyrryttare inser väl att träning alltid behövs?! Allt kan ju bara förbättras!
Till frågan så kommer längningen med samling och kondition. Tycker dock att du bör ta hjälp av en duktig tränare.