Hur tidigt kan jag testa?

A

Anonymen_

Ännu en kanske" gravid" tråd nu då...

Har sen ca 3 dagar haft väldigt ömma bröst, idag går det knappt att ta på dem och så mår jag illa till och från. Blodådrorna på brösten syns också tydligare än innan och de är "hårda" som sambon uttryckte det. Sover mkt längre åt gången med, normalt ca 7 tim och nu närmare 12:o.
Ömheten skulle kunna betyda mens men den ska inte komma förren om en dryg vecka.
Har även varit gravid innan och känner igen symptomen denna gång förutom att illamåendet inte är lika farligt och ingen förstoppning, än:angel:

Kan jag vara gravid? Och hur tidigt kan jag testa? Redan imorgon eller måste jag vänta tills mensen skulle ha kommit? Den kommer aldrig samma datum varje månad så det är frågan hur länge jag ska vänta(och hur länge jag orkar vänta:p)

Tack för all hjälp:bow:

Sv: Hur tidigt kan jag testa?

Ja du, du har inte så mycket att välja på. Antingen testar du redan i morgon och ser vad testet säger, eller så väntar du ett tag till och testar om någon vecka eller så. Om du väljer att testa redan i morgon så kan ett negativt test visa fel eftersom det är för tidigt.

Det är bara att vänta och se, tyvärr! Jag vet att det är segt och att man är otålig, men tiden lär utvisa om du är gravid eller inte!

Hoppas på att du får det svar du vill ha så småningom!

//Julia

Det beror helt och hållet på hur mycket hormoner det hunnit bildas. Vissa kan testa positivt en vecka innan mens, andra inte förrän tre veckor efter. Så vill du blåsa pengarna så testa, jag hade varit för snål. Du lär ju få veta snart ändå! (inom 10 månader :D)

Jag köpte billiga tester på internet, så jag kunde unna mig att testa för tidigt. Ofta syns det några dagar innan beräknad mens.

Jag har testat positivt 1 vecka före beräknad mens med båda barnen. Har innan fått en speciell känsla att jag är gravid.

Testade, liksom pmm, positivt 1 vecka innan jag skulle ha mens. Kände också att "Nu är jag gravid", jag bara visste det liksom.. Och hade då ungefär samma symtom som du, bortsett från illamåendet som kom någon vecka senare! När jag gjorde grav. testet så visade det ett TYDLIGT plus direkt, måste varit supergravid ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 183
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar