Hur tar man sig till Polen lättast med hund?

Sv: Hur tar man sig till Polen lättast med hund?

Det kommer att gå flera bussresor när till utställningen, titta under rubriken resor bland Hundsports radannonser. Det smidigaste sättet om man ska bila ner är nog att åka Trelleborg-Sazznitz. Den resan tar bara 3 tim 45 min. Sedan är det ca 50 mils körning.

hmm oki...heheh ja det vore alltid bra att veta avrt man ska:)

vore lättare för mig att säga vilket sätt är lättast att ta sig dit till om man vet vart man ska till..

Mitt förslag är att ni tar färjan från Trelleborg till Sassnitz till ön Rugen (hittar inte fnurparna till u). Den tar 4 timmar och ni får ta upp hund på däck. Den får vara med överallt utom där det finns mat. Sedan kör ni över ön Rugen och till Polen över forna Östtyskland. Det är okej vägar men inte motorväg mer än några korta sträckor.

Det är inga problem att få hotellrum i Tyskland med hund, man brukar få betala en städavgift men annars tar de flesta hotell mot hund. Jag tror det tar ungefär 5-6tim från Sassnitz till polska gränsen. Kolla www.map24.com för att få mer exakt tid.

Jag har dock förstått att det inte är helt fritt att ta hund från Polen till Tyskland så det måste ni kolla innan.

Jo, hade så bråttom att jag inte hann svara, nu har du svar :)

//E

lady_vip skrev:
Fast jag hatar färjor, måste isåfall åka på dagen, kan ju inte åka mitt i natten, då har man ju ingen koll :crazy:

Om det blir färja så får jag väl kolla det där med sandlådor.

Tack!

//E

Tänker du på att åka via Ystad så rekommenderar jag dig absolut att åka med den stora färjan som går på natten dit & dagen hem. Stor, stabil & dämpad färja.
Dock tror jag inte att det finns sandlådor på någon av de färjor som går Skåne - Polen tyvärr... Man får helt enkelt övertyga hunden om att det är okej att göra ifrån sig på metalldecket :crazy:

Grana skrev:
Kollade i mina papper.
Scandlines färja från Gedser. Och det ska vara helt ok att ta med hundar.

Gedser ligger väl i Damnark? Eller minns jag så fel?

Bebben skrev:
Det ska väl gå "snabbfärjor" till Polen från Skåne? 18 timmar har jag i alla fall aldrig hört att det ska ta, men det kan ju bero på vart i Polen man ska kanske..

9 timmar från Ystad till Swinoujscie :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 226
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 511
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 016
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 696
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama