Det enklaste är ju då att knalla dit och säga som det är; att folk runtomkring inte har nåt liv utan nu behöver ett släktträd över samtliga i fastigheten.
I minst tre generationer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det enklaste är ju då att knalla dit och säga som det är; att folk runtomkring inte har nåt liv utan nu behöver ett släktträd över samtliga i fastigheten.
Gärna med bilder under respektive namn så de är lätta att känna igen ute i bynDet enklaste är ju då att knalla dit och säga som det är; att folk runtomkring inte har nåt liv utan nu behöver ett släktträd över samtliga i fastigheten.
Det verkar ha spruckit på en gångDom kanske flyttat dit för att slippa snokande/nyfikna grannar?
Jag vet inte om vi talar om riktigt samma sak men jag har bott i lägenhet ägd av ett bostadsbolag som hade begränsning på hur många som fick bo i lägenheten beroende på antal rum. Det handlade alltså inte om antal hushåll utan antal personer. Jag blev rätt förvånad när jag läste det för jag trodde inte det var lagligt.Ja och nej.
Om huset är ett 1-2-bostadshus och inte ett flerbostadshus får det max finnas 2 hushåll.
Sen kan ju ett hushåll bestå av mamma, pappa, deras 14 barn, mormor och inneboende kusin.
Hahaha.Jag vet inte om vi talar om riktigt samma sak men jag har bott i lägenhet ägd av ett bostadsbolag som hade begränsning på hur många som fick bo i lägenheten beroende på antal rum. Det handlade alltså inte om antal hushåll utan antal personer. Jag blev rätt förvånad när jag läste det för jag trodde inte det var lagligt.
Kan hänga ihop med brandskydd och utrymningsvägar.Jag vet inte om vi talar om riktigt samma sak men jag har bott i lägenhet ägd av ett bostadsbolag som hade begränsning på hur många som fick bo i lägenheten beroende på antal rum. Det handlade alltså inte om antal hushåll utan antal personer. Jag blev rätt förvånad när jag läste det för jag trodde inte det var lagligt.
Hahaha.
Jag hälsade på en god vän i söder en gång. Jag och avkomman bodde över en natt. På morgonen kom hyresvärden (privat) och stoppade oss när vi var på väg därifrån. Han sa att min kompis behövde tillstånd för att hysa in oss. För hyran var beräknad på slitaget av en person, likaså förbrukningen av vatten och varmvatten.
![]()
![]()
Det låter ju logiskt.Kan hänga ihop med brandskydd och utrymningsvägar.
Jag skulle hälsa på en god vän i New York en gång.Jag hälsade på en god vän i söder en gång. Jag och avkomman bodde över en natt. På morgonen kom hyresvärden (privat) och stoppade oss när vi var på väg därifrån. Han sa att min kompis behövde tillstånd för att hysa in oss. För hyran var beräknad på slitaget av en person, likaså förbrukningen av vatten och varmvatten.
![]()
![]()
Jag vet inte om vi talar om riktigt samma sak men jag har bott i lägenhet ägd av ett bostadsbolag som hade begränsning på hur många som fick bo i lägenheten beroende på antal rum. Det handlade alltså inte om antal hushåll utan antal personer. Jag blev rätt förvånad när jag läste det för jag trodde inte det var lagligt.
Stackars krakar, det finns nyfikna bukefalister i varenda buske så då kan dom sluta drömma.Dom kanske flyttat dit för att slippa snokande/nyfikna grannar?
Och finns de inte i buskarna kan de ligga bakom soptunnan.Stackars krakar, det finns nyfikna bukefalister i varenda buske så då kan dom sluta drömma.![]()
Och finns de inte i buskarna kan de ligga bakom soptunnan.![]()
Tror det kan handla om dimensionering av tekniska system i fastigheten också, t.ex. avlopp och vattenledningar som inte räcker till om det blir för många människor som bor i huset belastar med högre flöde.Jag vet inte om vi talar om riktigt samma sak men jag har bott i lägenhet ägd av ett bostadsbolag som hade begränsning på hur många som fick bo i lägenheten beroende på antal rum. Det handlade alltså inte om antal hushåll utan antal personer. Jag blev rätt förvånad när jag läste det för jag trodde inte det var lagligt.