Otherside
Trådstartare
Dottern, 21, har precis gjort slut med sin pojkvän efter 2,5 år. Förhållandet var tryggt men meningslöst och de hade inget gemensamt. Han hade sidor som inte alls var positiva (inget våld, dock, tack och lov). Hon samlade mod i över ett år .. och gjorde slut i förrgår. Visste att det skulle bli ledsamt och tufft - men inte SÅ HÄR katastrofalt tufft. Hon är ett absolut vrak och bitvis knappt kontaktbar. Har fruktansvärd ångest och vill bara vrida tiden tillbaka och göra det ogjort - fastän hon VET att han inte är rätt för henne och absolut inte vill tillbringa resten av livet med honom.
Jag fattar ju att sånt här är tufft, men jag är uppriktigt orolig för hennes mentala hälsa. Det är riktigt, riktigt illa. Hon är en otroligt empatisk och smart tjej och säger hela tiden att hennes "över-jag" ser glasklart på situationen men att hennes känslo-jag är i fullständig kaos. Jag har själv upplevt hjärtesorg men detta är nåt helt annat, det känns inte bra alls och jag är orolig.
Hur ska jag hantera detta? Hur kan jag hjälpa?? Vi har väldigt bra mamma-dotter-kontakt och pratar om allt, alltid, men nu står jag maktlös.
Ett uppbrott tar i genomsnitt 6 månader att initialt komma över, läste jag (ibland aldrig...) och det känns omöjligt just nu. Hon funderar dessutom att gå tillbaka till honom.
HerreGUD, vad ska hon ta sig till, vad ska jag ta mig till?
Jag fattar ju att sånt här är tufft, men jag är uppriktigt orolig för hennes mentala hälsa. Det är riktigt, riktigt illa. Hon är en otroligt empatisk och smart tjej och säger hela tiden att hennes "över-jag" ser glasklart på situationen men att hennes känslo-jag är i fullständig kaos. Jag har själv upplevt hjärtesorg men detta är nåt helt annat, det känns inte bra alls och jag är orolig.
Hur ska jag hantera detta? Hur kan jag hjälpa?? Vi har väldigt bra mamma-dotter-kontakt och pratar om allt, alltid, men nu står jag maktlös.
Ett uppbrott tar i genomsnitt 6 månader att initialt komma över, läste jag (ibland aldrig...) och det känns omöjligt just nu. Hon funderar dessutom att gå tillbaka till honom.
HerreGUD, vad ska hon ta sig till, vad ska jag ta mig till?