Hur stora är kattungar vid 15-20veckors ålder?

milly

Trådstartare
Någon som har bildexempel??
Tänker skaffa mig kattungar (2st) senare i vinter (när vi flyttat ut till vårat nya hus) och det är inte så lätt årstid att kanske hitta en perfekt kull som är leveransklar i månadskiftet jan/feb nån gång (alltså runt 12 veckor gamla) utan får kanske nöja mig med lite äldre ungar. Men hur stora är dom när de är några veckor över den normala leveransåldern??

Sv: Hur stora är kattungar vid 15-20veckors ålder?

Jag har tagit båda mina katter när dom varit 16 veckor. Dom har ändå varit jättesmå och gulliga! Om det nu var det du var ute efter :D

Isse kanske 17-18 veckor, skon brevid är en strl 38 ;)
8494085.jpg

Myran ungefär samma, katten brevid är Isse när han är 2 ½.
8493898.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Okej tack! Ja man vill ju inte att de ska vara för stora då man tar dom - man vill ha dom som små söta ungar först! Det är ju inte var dag man skaffar sig en katt/katter. :) För mig är det första gången och jag har längtat hela livet!!

Om någon mer har bildexempel får ni gärna lägga in det.

Jag tycker 16 veckor är en ganska optimal leveransålder. De flesta uppfödare vill numera hålla dem längre än till 12 veckor, eftersom det är i tightaste laget att ha dem vaccinerade och "klara" till 12 veckor, och eftersom ett par veckor extra med syskonen bara är positivt för kattens utveckling både fysiskt och psykiskt.

Här är min Alfons, 17 veckor på bilderna:

Här ser man tydligt att han går i mattes fotspår och börjar redan bli bukeberoende. Vid så låg ålder *suck*

16689908.jpg

16689907.jpg

Brevid min gammelgubbe som flyttat till himlen:(
16689909.jpg

16689911.jpg

Här kramas han med min 9-åring, han är väl drygt 5 månader

16689910.jpg

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Övr. Katt Vi skaffade nyligen en supetmysig ocicatunge (han var 15 v när han kom, men hade fått hämtas från 13), och lite har jag spanat efter ev...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: ako
·
Övr. Katt Sorry om det redan fanns en sån här tråd, men hittade inte isf. Efter flera år av kattsjuka här hemma har jag ÄNTLIGEN bokat en...
Svar
16
· Visningar
1 114
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV