Hur stor blir valpen

Torktumlare

Trådstartare
tik vid 7 veckor väger 650 gram

Mamman: 4 kg 23 cm papillon/chihuahua/dvärpudel
Pappan: papillon/chihuahua 1,9 kg 20 cm

Hur mycket tror ni hennes vuxenvikt & storlek kan landa på?

Sv: Hur stor blir valpen

storleksmässigt kan hon hamna på allt mellan chi-storlek till dvärgpudel (kanske även mellanpudel, har urdålig koll på hur pudlar ärver ner storlek..). vikten som valp behöver inte säga ett smack, min var näst störst i gänget, och är nu, drygt 2 år senare, definitivt minst.
så summa: inte den blekaste aning, vänta och se ;)

Sv: Hur stor blir valpen

Jag säger samma sak, det finns ingen som kan räkna ut det så det blir tillförlitligt. Du får vänta och se helt enkelt.

Hoppas bara inte att du ska köpa en blandras. Det finns massor med renrasiga valpar att köpa.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 181
Senast: Farao
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 593
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka