Hur står man ut?

MayGrace

Trådstartare
Vår katt pojke blev troligtvis påkörd i tisdags förmiddags. Åkte akut in med honom, inget brutet men hade fått en rejäl smäll på höger höft och rygg. Fick metacam utskrivet för fem dagar ( har en dos kvar imorgon ) och vila inne minst 2 veckor men helst tre. Haltar fortfarande lite och avslastar den sidan men de är ju inte konstigt!
Men nu till problemet! Han skriker och härjar om att han ska gå ut . Blir tokig snart, han är van att vara ute minst 8 timmar på dag så förstår att de blir omställning för honom att nu inte få gå ut. Skriker fast vi släcker ner på kvällarna, kan inte sova pga av att han härjar. Vi bor i lägenhet med bara en tunn dörr i mellan så tänker också på vad grannarna ska tycka :(
Vad roar man katten med? Och hur får vi honom att vara tyst! Ignorera funkar inte han ger sig inte.
 
Sv: Hur står man ut?

Kanske helt vansinnigt men kan det hjälpa lite om du går ut med honom i sele?

Lite utevistelse under kontrollerade former där han är tvungen att röra sig stillsamt.
 
Sv: Hur står man ut?

Vi har provat att ta ut honom en stund i sele men, han blir ju tusen gånger värre efteråt :banghead:
Grejen är att vi åker på semester nästa vecka så han ska ha kattvakt, och de är ju inte roligt för dem om hans skriker nätterna igenom.
Provat att gå ut i sele
Köpt kattgodis som jag gömmer på olika ställen i marknivå ( tyckte han var kul 1 gång )
Han har leksaker och grejer. Han ser ju när den andra katten går ut och de triggar också igång honom, men kan ju inte gärna hålla henne inne också :(
 
Sv: Hur står man ut?

Nej vad är de för nått? Aldrig hört talas om!
Maygrace - som snart blir knäpp på katten!
 
Sv: Hur står man ut?

Googlade de igår, kan vara värt att testa! Han rymde ju ut idag så jagade honom över en timme innan jag lyckades få tag i honom. Han är ju snabb som en vessla! :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
29 306
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
99 580
Senast: Mammas
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp