Men självklart går det att lösa. Om inte på annat sätt än genom att man lämnar hunden på kliniken och själv åker för att hämta plånboken, om man är ensam. Är man två är det ju inget problem alls.
Just här hade det väl iofs inte hjälpt kanske, hunden hade hunnit dö ändå. Iom att de som det framförts från djurägaren vägrade att börja behandla iom den obetalda räkningen, och hunden hade en starkt misstänkt skallfraktur.
Men det saknas ganska mycket - t ex vad/om djurägaren gjort minsta lilla annat än tycka 'men skit i den räkningen nu' och att de 'kan lägga på den på den idag'. Det framgår inte om djurägaren föreslagit att de ska börja behandla och en ska hämta pengar, eller att de kan ringa xxx som kan komma eller... Och således framgår det inte om djursjukhuset förkastat de förslagen med.
Det absolut viktigaste för mig i en sån här historia är faktiskt hur hunden mår under tiden den nekas vård. Skallfraktur det är enorma insatser om de ens ska ha en chans att rädda, och mår hunden inte dåligt (även om prognosen försämras) så kan jag inte se veterinären gjort något fel. De är vinstdrivande företag liksom. Och att inte ge vård av ek. skäl till ett djur som inte har svårt smärta osv - även om prognosen är skit och djuret dör utan vård - det är en sak. Men en annan sak att inte ens akutavliva ett djur pga ek skäl, om djuret mår mycket dåligt, har svår smärta osv.
Om jag får GISSA så handlade det om en oförsäkrad hund....