Hur sparar ni bilder??

P

Panter

Hur sparar ni alla era bilder?
På nätet, Var i så fall? I datorn? Framkallar? eller bränner??

Sv: Hur sparar ni bilder??

några laddar jag upp på photobucket, det är sånna som jag ska visa för andra eller lägga upp på hemsida.
andra sparar jag i datorn.
har inte orkat framkalla en enda gång än (har haft kameran i två år :angel: ), men jag ska sätta mig och välja ut bilder så snart jag fått tillbaka min hårddisk från mamma

Jag sparar dem på min hårddisk plus på backup-skivor. En del av bilderna har jag lagt ut på ex. Pixbox.

Sedan har jag försökt att framkalla de bästa av bilderna. Dock är det väldigt svårt att välja ut dem från den otroligt stora massan av bilder.:angel:

Hårddisk + backup på skiva. De jag gillar mest arbetar jag med och dels lägger upp en del av dem så andra kan se, och dels skriver ut i olika storlek.

tar ganska mkt hästbilder med digitalkameran.
dom ligger på hårddisken allihopa, dom bästa läggs in på Photobucket. någon gång när jag får tid :angel: är tanken att jag även ska lägga alla på skivor också.

ibland framkallar jag också, fast jag tycker det är "viktigare" att ha bilderna på datorn än i album. är bara riktigt fina kort som jag brukar göra förstoringar på etc.

Jag brukar ha dem på hårddisken och så säkerhetskopierar jag allt då och då :)

någon gång när jag får tid :angel: är tanken att jag även ska lägga alla på skivor också.

Varför gjorde jag det inte :devil: hör man dig säga när hårddisken kraschar...... :angel:

Jag har vissa på ex Pixbox för visning. Alla ligger på hårddisken men kopior finns på en extern hårddisk och på skivor... Vis av datorhaveri i höstas.....:o då jag tappade en hel del bilder :(

digitala medior är ju lätt förgängliga.
funderar på när någon kommer börja tillverka en digital->negativ pryl så att man får ett mer beständigt media för framtiden.
annars så är det väl bäst att få upp det på en servermed dagliga/veckovis backuper.

tell me about it :crazy:

har redan varit med omd et, på pappas dator. i princip alla foton jag hade på min (då avlivade) gamla häst försvann i originalform. som tur var låg en del uppe på photobucket och liknande, men jag borde verkligen lärt mig. det är bara en fråga om tid... :angel:

Se här

För mig personligen räcker de > 100 år som de utskrivna papperskopiorna håller gott och väl.

Jag sparar alla mina bilder på hårddisken i datorn. Även de dåliga. :p Några få lägger jag ut på internet om jag vill visa dem för någon och ett par gånger har jag skickat utvalda kort på framkallning.

Dock försöker jag bränna över allihop på skiva regelbundet (bränner om allihop så jag slipper plocka över de nya för sig) om det skulle hända något med datorn. För det vore verkligen en katastrof!

Senast ändrad:

Min hemsida (För att visa upp)
Hårddisken (För snabbt få tag i dom)
DVD skivor (Spara för framtiden)

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
488
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Finns det något sätt att se vilka album varje bild ligger i? Jag har massor av album och många av bilderna ligger i flera album och jag...
Svar
9
· Visningar
287
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka