Hur sover ni?

Tassetass

Trådstartare
Så här sover vi just nu:

Bild1.jpg

Oftast ligger hon på min rygg eller mina höfter, men nu är hon inne i en ligga-vid-ansiktet-period. :love:

Sv: Hur sover ni?

Har ingen bild men brevid mig ligger Sixten på rygg, gärna lite innanför täcket och han kommer ALLTID när vi precis ska släcka lampan :)

Svea, vildkattan, ligger vid husses nacke och myser när hon tappar orken på att jaga tår på natten ;)

Min katt sover mellan mina ben (jag ligger på mage) men hon gillar att sova under täcket också.

Storasyster Sally sover vid fotändan men lillskiten kossan sover
nääära, nääära. Oftast raklång bredvid mig under täcket.

22791875.jpg

eller ..

22791874.jpg

när jag vaknar möts jag oftast av detta:
4017189.jpg

:love::love:

Måste nog fota lite sen. Aini och Tiger sover oftast i fotändan då vi bara har en 120-säng. Men när husse har gått till jobbet så brukar Aini komma uppkrypandes och då är det antingen på mitt bröst eller längst med sidan, under täcket som gäller. Under täcket har dock börjat med ganska nyligen.

Spirit sover ovanpå täcket mellan mina knän.
Singoalla sover på min rumpa, som ju är sängens högsta punkt! :D
Om inte matte går och lägger sig i vettig tid blir det ett väldigt jamande och tjatande...

jag och föräldrarnas kisse:

5678368.jpg

varmt och skönt om huvudet :D :love:

Ungefär så sover vi också:D
Vi ska ha varsin kudde har jag bestämt, men oftast vaknar jag upptryckt i väggen med katten lyckligt utspridd på två kuddar.
När hon ser att jag vaknat sträcker hon gärna ut ett bakben extra för att demonstrera sin makt. Hon vet att matte skulle aldrig flytta på sin älskling;)

KL

Åh, katter måste vara det mysigaste som finns!

När vi går och lägger oss brukar Måns gärna ligga uppe på mitt bröst (kind mot kind) ett tag, men sedan brukar jag vända på mig (det går iiinte att sova på rygg) och då hamnar vi bredvid varandra i stället. Måns under täcket såklart. Mys!

Gammal (och dålig men ni ser reflexen på halsbandet iaf) bild, men så här kan det fortfarande se ut.
Allra helst ska han dock ligga på bröstet

Detta när det gäller gos eller få matte/husse att somna. (inget är så avslappnande som en mjuk, spinnande katt på bröstet)

Annars ska han ligga på täcket mellan fötterna.

Får han sängen för sig själv, innan den är bäddad brukar det dock kunna se ut såhär:

och när man är lite sjuk och vill vara ifred så letar men på ett särskilt ställe

(det är rumpvärmaren till sadeln han ligger på, att han nästan glad ner i kartongen gjorde honom visst inget)

Sen har han en helt egen fåtölj, nåde o mman sätter sig i den när han är inne. Då sitter han nedanför och blänger lääääänge

Nu ska jag sluta bildbomba tråden med en massa onödiga bilder.:love:

Mina sover på andra sidan sovrumsdörren :devil:

Annars så är den yngsta och tassar mig i håret (det känns väldigt väl och ger frisyren Fågelbo) eller sover rakt över mitt ansikte.
Beslutet att stänga ute dom från sovrummet var med andra ord inte speciellt svårt ;)

Boll brukar sova i sitt tält (gammal bild)
P98426123.jpg

eller i "sin" stol
fdxsz005.jpg

eller i soffan, självklart på rygg. tyvärr råkade jag väcka henne när jag startade kameran
080821001.jpg

Senast ändrad:

*kl* och lite trådkapning.

Jättefina bilder på era sovande katter!
Helst dem där de är utsträckta på rygg. Så sover aldrig mina. Nån som kan förklara varför?
Kan det ha med nån trygghetskänsla att göra?

Förklara kan jag inte, men min katts mamma var precis likadan.
Sov på alla möjliga och omöjliga sätt, gärna på rygg.

kcu011.jpg

Lånar, hoppas det går bra :p

Min sötnöt och jag sover nos mot näsa. Mycket mysigt faktiskt! :love:

halvt kl

är det trygghetsgrej så måste mina jourhemsissar (vildkatter när de kom) känt sig trygga :D

17360215.jpg

bara för att han är så söt:

16020310.jpg

(usch vad jag saknar dem :cry: )

och på nyår med massa smällare kurar man ihop sig hos mamma:

17359672.jpg
(den ena är 2 år ca och den andra ett halvår ungefär... gissa vem som är vem :p )

Senast ändrad:

Vad mysigt! :love: Siri har "dela kudde med matte"-perioder ibland och då lägger hon sig mellan mitt huvud och sänggaveln, lite utsräckt och formad efter huvudet. Gissa om det blir trångt på kudden och om det dånar i huvudet när motorn slås på! :love::love:

min katt hon sover i min säng för det mästa,hon vill gärna på i mitt anstikte om hon får.

Jag har ingen bild men min katt sover oftast på min mage eller på min höft :)

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 787
Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: CFrisk
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama