Hur sover ni som har hästar?

Sv: Hur sover ni som har hästar?

Det är ju timmarna mellan nattning och utsläpp/morgonfodring som spelar roll, inte klockslagen. Jag tar gärna in och fodrar sent för att slippa gå upp så tidigt, det passar mig bättre. Skulle jag ta ut dem vid 5 på morgonen hade jag inte nattat vid 23 :)
 
Sv: Hur sover ni som har hästar?

Hästarna här kommer in vid 22 tiden ungefär, ibland 23 och är vi borta någon kväll så kommer dom in när vi kommer hem. (dom har fri tillgång på käk i hagen).

Ut kommer dom runt 6-7.

Dom har hö inne och hö ute dygnet runt (i nät) och får sina mineraler och lite kraft när dom kvällsnattas.
 
Sv: Hur sover ni som har hästar?

Jag hyr stuga på hästgård, har två egna hästar och har hjälpt till med mornarna i stallet två vardagar i veckan och sen har jag stallet var tredje helg i ca 1år.

Innan jag började hjälpa till med utsläppen på mornarna var jag en nattuggla och la mig sällan innan 24 och kunde rida vid 22.

Nu när jag börjat hjälpa till mer med stallet så har jag helt vänt dygnet och blivit morgonmänniska :o :) Jag går upp kl 5, fodrar hästarna, fixar marktjänsten till mina två, går in och äter frukost, och/eller väcker dottern (de veckor jag har henne) släpper sen ut hästarna strax innan sju. är klar i stallet strax innan åtta och åker till jobbet.

Jag är hemma från jobbet mellan 16-18, motionerar en eller två hästar, brukar vara klar vid 20-22 (kvällsfodringen brukar vara vid 21-22 tiden i stallet och det delar vi i stallet på). Går in och äter (japp sen middag men grundar alltid med en smörgås strax innan jag lämnar jobbet) Lägger mig och somnar gott vid 22. försöker jag vara uppe längre så somnar jag onekligen på soffan. Pojkvännen säger dock att jag är vacker även när jag sover, så jag hoppas han inte är för ledsen över att jag inte orkar umgås så mycket med honom ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Japp. Ni som har någon typ av klocka som mäter sömn, hur mycket tid spenderar ni i de olika sömnstadierna varje natt? Jag lägger mig kl...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 117
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 857
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 714
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp