Hur sover era 3-4 månaders?

Lamborghini

Trådstartare
Elias är vaken max 1,5-2 timmar åt gången för att sen sova ungefär lika länge. Sen dessutom somnar han runt 21 på kvällen för att vakna en gång på natten, en gång tidig morgon o sen går upp vid 7-8. Inatt vaknade han inte alls utan bara en gång tidig morgon o gick upp 8.30.

Finns det fler sömntutor där ute? :D

Sv: Hur sover era 3-4 månaders?

Sådär sov My också i den åldern. Hon vaknade vid sju, var vaken 1,5-2 timmar och sen sov hon ungefär en timme igen. Var vaken två timmar (ibland hände det att hon var vaken 2,5-3 timmar men det var ovanligt) och sov igen. Dock sov hon inte längre än en timme åt gången och på em/kvällen blev det mer 20min pass. Sen la vi henne för natten vid åtta (och gör fortfarande) och då vaknar hon alltid efter en timme och vill tutta lite, och sen har hon 1-3 uppvak för tutte innan vi går upp vid 7-8.

Nätterna ser likadana ut nu också (My är nu ett halvår, eller ja, om några dagar) men hon sover oftast bara två pass på dagen och kan vara vaken lite längre på em/kvällen utan att sova.

Men det låter högst normalt att Elias sover som han gör!

//Julia

Vad lyxigt, njut! :p:D

Våra har sovit någon snutt på dagen (1-3 timmar), somnat sent, och sen vaknat flera ggr på natten. :p

Emilia (4mån) har börjat sova bättre på dagarna nu, men är istället väldigt svår att få att somna på kvällen.

Hon vaknar vid 9 på morgonen och är vaken ca 1,5h, sen sover hon ca 30min. Är vaken ngr timmar och sover sen 1-1,5h. Sen brukar det bli ett kortare sovpass på eftermiddagen också.

Förrut har hon somnat vid 20 men senaste dagarna har hon inte velat sova förren framåt 21.30. Sen brukar hon vakna runt 5-6 och äta lite och somnar sen om direkt igen och sover sen alltså till 9.

Ja, vi har en riktig sömntuta...

Theo (drygt 3½ månad) sover (oftast) mellan ca 22.30-ca 9.30. (Mellan 9 och 11 timmar varje natt.) Utan att vakna... Sen är han vaken 1,5-2,5 timmar, sover drygt 1 timme osv.

Bara att njuta så länge det varar!

Vid den tiden hade hon så ont i magen så då sov hon inte så mycket på dan,
mest bara om man promenerade med damen i bärsele,
då menar jag prommenerade med fart :crazy:

Nu verkar hon ta igen sig efter magontet.
Nu 5 månader gammal sover hon mycket,
men i princip bara i vår säng
och det ska vara lungt för att hon ska komma till ro.

Så mycket verkar ha kommit efter för henne
pga den nedrans magontet.

Svar till alla:

Ser ut som vi har likadant flera av oss :D Började ju undra när han bara sover och sover. Tror inte det är mer än 1-1½ timme åt gången men ändå :D Ibland kan det bli nåt kortare o nåt längre.

Idag ska vi däremot på äventyr då brukar han inte vara pigg på att sova, ska ändå försöka för annars blir det inte kul ikväll ;)

Melwin är en ängel på nätterna :love:

Somnar i min famn i soffan mellan 20-21 sen lägger vi oss ca 22,30 då lägger vi han i sin säng (ibland går jag upp o lägger han innan så vi får "egentid" i soffan) o där sover han fram till ca 6,30 o frammåt, men vaknar oftast då......Kan vakna till av sambon går upp eller bara vakna till av sig själv, men ligger där o små "pratar" o sen somnar han om igen.

Vaken drygt 2 tim på morgon/fm sen somnar han o sover ca 1 tim. sen vaknar han o e vaken 1-2 timmar o sover sen igen, lite olika ibland 1 timme ibland 2 timmar men ibland bara 30 min....

Ibland har jag trott det var "fel" på han att han sov så mkt men jag märker på han att han behöver det så.......Man får väl passa på o vila/pyssla med egna saker när han sover, snart e dem nog mer vakna o då hinner man inte lika mkt längre.
Iom han sover så bra nattetid e man ju int etrött av sömnbrisst dag tid, det e skönt, men sen kan det vara skönt att ta en powernap på soffan o mysa med Melwin :love:

Har också en sömntuta. 4 månader är hon. Hon somnar för natten mellan 19-20, vi lägger henne alltid runt 19. Vaknar för mat en gång under tidig morgon (mellan 3-6), sedan stiger vi oftast upp vid 8-9 och då äter hon igen. Sen är hon som de flesta andra vaken 1-2 timmar för att sedan sova igen, upp mot en timme ibland. Kortare sovstunder ju senare på kvällen det är.

Melker 3½ månad sover bra på nätterna men på dagarna sovar han nästan inte alls...

Lägger honom vid 19-tiden varje kväll och då sover han till 6-7-tiden med ett par matningar emellan. Tidigare åt han bara vid 4-tiden, senaste dagarna har han dock ätit en gång till mellan 23-00-tiden (förutom igår natt då han vakande och åt 6 gånger mellan 19-6:grin:)

När vi går upp är han vaken en timme ungefär innan han sover 20 minuter, vid 10 brukar han sova 20 minuter till. Runt lunch sover han sina 20 minuter en gång till sen brukar han få in ett sovpass till på eftermiddagen, även det runt 20 minuter. Blir inte många timmars sömn på en dag, vissa dagar tar han dock igen det och sover nästan hela dagen.

Han har en sömnrytm så att han alltid vaknar efter 20 minuter oavsett vad man gör, om man åker bil eller har honom i vagnen kan han ibland somna om, oftast inte. Man får vara glad för det lilla man hinner göra när han sover, somna själv är inget hit då man lagom hinner somna innan han vaknar vilket gör mig ännu tröttare

Oj, det var en trött kille :) Min vaknade kl 8 imorse, sov 20 minuter i bilen vid tolvtiden, 1.5 timme mitt på eftermiddagen och sen en powernap på 50 minuter medan jag var ute och sprang efter att vi ätit middag. Han somnade för kvällen nu vid 20:30 ungefär. Och då tycker jag han sover jätte-jättemycket jämfört med hur storasyskonet var i samma ålder!

Ella somnar kring 22.00 och sover fram till 9.00-10.00 ..

Brukar vakna 1 ggn under morgontimmarna, somnar om när hon fått lite ersättning :)

Dagarna är hon mest vaken, ett längre pass på 1-2 timmar och sedan några kortisslumrar på ca 30 min.

Min skrutt har sovit lite olika, fast nu verkar det stabilisera sig lite. Igår natt sov han tex fr 21-07 utan att äta, sen sov han tre pass på dagen på 2 h, 1,5 h och 45 min. I natt sov han fr 20.30 - 6 utan att äta, somnade sen om till strax efter 7. Blir väl tre liknande sovpass idag på dagen. Kan absolut inte klaga.

Vår Alex var en sömntuta innan. Numera kan han sova en stund (20 min-1 timme) vara vaken upp till 4 timmar! Sen sova en stund.
Men däremot har han redan från börjat ansett att på natten ska man sova. Så vid 19 brukar han somna för natten och sover fram till 06....äter några gånger.

Min minsting är 3½ månad nu och har sovit hela nätter i drygt en månad... Han lägger sig mellan 21-22 och sover oftast till efter kl 7... :love: De långa nätterna innebär dock att han inte sover lika mkt på dagtid, så man får mindre gjort. Men det är mycket värt att få sova ostört på nätterna.

Vår Alex var en sömntuta innan. Numera kan han sova en stund (20 min-1 timme) vara vaken upp till 4 timmar! Sen sova en stund.
Men däremot har han redan från börjat ansett att på natten ska man sova. Så vid 19 brukar han somna för natten och sover fram till 06....äter några gånger.

Elias har sovit två hela nätter nu utan mat, igår och idag somnade han dessutom runt 18-tiden..!! Fast då har han varit vaken en timme i sängen vid 22 där nånstans och fått mat. Sen har han sovit till 7-8 å en morgon gick vi upp 10.30..!! Ingen ordning känner jag :D

Min minsting är 3½ månad nu och har sovit hela nätter i drygt en månad... Han lägger sig mellan 21-22 och sover oftast till efter kl 7... :love: De långa nätterna innebär dock att han inte sover lika mkt på dagtid, så man får mindre gjort. Men det är mycket värt att få sova ostört på nätterna.

Elias har sovit två hela nätter samt massa på dagen, måste ha ett stort sömnbehov den lilla grabben.

Låter skönt det där :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
388
Senast: falukorw
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
958
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 547
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar