Hur snygga till denna svans/svansrot?

Targa

Trådstartare
Hur kan jag få svansen att se snygg ut igen? Rycka? Klippa? Jag vill att det ska se så naturligt ut som möjligt. Och jag vill inte få någon ful återutväxt. Hur hade ni gjort?

Bild%20001.jpg

Bild%20002.jpg

Sv: Hur snygga till denna svans/svansrot?

Jo, det går ju inte att undvika. Men hur gör jag bäst för att utväxten inte ska bli ful?

Jag hade låtit det växa ut helt enkelt. Om hästen ofta kliar så det blir spretigt så skulle jag ha den klippt vid svansroten.

Bra tips med barnolja!

Hon hade mycket kli i svansen när hon kom tillbaka från betet, men nu verkar det ha blivit bättre. Kanske ska avvakta o bara ha i lite barnolja i stället för att gå på o börja klippa.

Prova.Barnoljan kan vara bra även mot kliandet. Det kan ju beror på att huden är torr och med barnoljan blir den mjuk och smidig.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 541
Senast: Liten
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 356
Senast: Googlarn
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 822
Senast: Capybara
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
417
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka