Hur smakar spriten?

MM

Trådstartare
Lite luddig rubrik kanske.

Men undrar om någon druckit dessa,


Baileys hazelnut flavor
Passoa brazilian night
Bacardi strawberry Daiquiri
Amarula
Kahlua especial

Ska beställa från taxfreekatalogen och dessa är väl det som låter gott.
Men är dom goda?

Jag gillar inte att känna spritsmak, den ska döljas helt. Gillar drinkar som vanilla sky, orgasm, lite sötare drinkar..
Är inte ute efter en fylla så % i drycken är oväsentligt. Vill sitta på balkongen på hotellet och avnjuta något gott och bli något glad i hågen om man kan kalla det så.
Ett glas vin funkar också. Hittade detta,

J.P chanet cinsault-grenache

Så, någon som har något att säga om dessa sorter? Finns det någon som kan passa mig i smaken?

Och vad blandar jag det med?
Vi har kyl på rummet.
 
Sv: Hur smakar spriten?

Jag har både amarula och Baileys hemma (dock inte hasselnöt, men har druckit den några gånger) och jag skulle välja vilken sorts Baileys som helst före amarula. Mycket godare och jag har nog ungefär samma preferenser som dig när det gäller alkohol. Däremot är jag inte så väldigt förtjust i gräddlikörer under sommaren eftersom jag tycker det blir lite "kvalmig" känsla, så för mig är det mer höst/vinterlikörer men det är ju en smaksak :)
 
Sv: Hur smakar spriten?

Vad tycker du passar bäst på sommaren?

Det kommer drickas vid medelhavet så varmt lär det ju vara.

Det finns ju en hel del till att välja på i katalogen. Så länge det är i min smakkategori så är jag inte rädd för att testa.
 
Sv: Hur smakar spriten?

Jag gillar bacardin. Lite sprite och is i så blir det en god sommardrink som inte alls smakar sprit :)
 
Sv: Hur smakar spriten?

Gillar du sött men inte alkoholsmak kan jag rekommendera Passoã, passionsfruktslikör. :)
 
Sv: Hur smakar spriten?

Men då kör jag på passoan. Flaskan ser väldigt tilltalande ut i alla fall :D


delvis kl


Det är ta 4 betala för 3 och jag delar kostnaden med min syster så 3 alternativ till är välkommet :)

Funderar på den baileys hazelnut. Den låter god i alla fall. Men vad blandar man med en sån eller dricker man det som det är?

Fanns Dooleys original toffee & vodka, Dooleys espresso Liqueur och Dooleys tropical fruit juice med. Men den sistnämnda skulle ha smak av mango och passionsfrukt med ett lätt drag av grädde, så då kan jag väl lika gärna ta passoan.
 
Sv: Hur smakar spriten?

Blir det typ som cider med jordgubbssmak utan kolsyra?

Den fanns även med pina coladasmak men vet inte hur det smakar?
 
Sv: Hur smakar spriten?

Någon som testat Trojka pink vodka Liqueur?

Ilrosa vodka med smak av jordgubbar och tranbär.
 
Sv: Hur smakar spriten?

Baileys gillar jag att dricka som den är, gärna i ett whisky glas med en isbit :)
Dooleys är sötare och "slibbigare" än Baileys!

pina colada är för mig ananas och kokos smak - sött med andra ord! :p
 
Sv: Hur smakar spriten?

Baileys dricker man som den är, möjligen ett par isbitar i. Eller så blandar man med vodka och is. :d
 
Sv: Hur smakar spriten?

Jag håller med de andra om att Baileys gör sig bäst som den är med en isbitar eller två :)

Sen är jag överlag en dålig spritdrickare, framförallt på sommaren, men om jag dricker så föredrar jag typ midori (blandat med päronsoda) eller limoncello (blandat med sprite) så jag hade nog satsat på något fruktigare som passoan :)
 
Sv: Hur smakar spriten?

Amarula är som en fruktversion av Bailys, sötsliskig och god, ska jag välja så väljer jag vanlig bailys 2 gånger av 3 och amarulla den 3: dje om jag bara har dem att välja på. Den smakar lika mycket eller lite sprit som Bailys och dricks som den. Passar utmärkt en varm sommarkväll på en balkong.
 
Sv: Hur smakar spriten?

Nja jag har blandat i vanlig sprite och då blir det ju lite kolsyra. Smakar godare än cider tycker jag. Det bästa är att ha en mixer och krossa is och färska jordgubbar och hälla i bacardin ;)

Passoan är ju god att blanda med juice, den smakar ju inte heller alkohol.

Pina coladan tycker jag inte är lika god. Lite väl söt även för mig som älskar sött.

Baileysen tycker jag gör sig bäst med någon isbit i.
 
Sv: Hur smakar spriten?

Baileys är ju väldigt gott iaf, har inte testat hasselnöt men det måste ju en mer nougatig touch?! Mums i så fall... Med den vanliga brukar jag dricka asgoda shottar med Sambuca. Sambucan först och häll sedan försiktigt över en uppochnedvänd tesked i Baileysen. Först sött, sen salt! Yummie!
 
Sv: Hur smakar spriten?

Nja jag har blandat i vanlig sprite och då blir det ju lite kolsyra. Smakar godare än cider tycker jag. Det bästa är att ha en mixer och krossa is och färska jordgubbar och hälla i bacardin ;)

Här har du en röst till, jag håller med! :D Du borde verkligen testa!
 
Sv: Hur smakar spriten?

Tack för alla tips :)

Jag kör på Baileys hazelnut flavor, Passoa brazilian night och Bacardi strawberry Daiquiri.

Nu är det ta fyra betala för 3. Så vilken flaska tycker ni jag ska ta 2 av?
Det fanns inget annat jag är speciellt intresserad av.
Det en 1 liters flaskor allihopa och vi är 2 som delar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp