Hur smakar sherrysås?

Praeterea

Trådstartare
Som rubriken lyder: hur smakar sherrysås?

Jag ska bli bjuden på nyårsmiddag och till varmrätt ska det serveras lax med sherrysås och ris. Jag äter inte lax och får därför komma med önskningar till vad som kan vara ett lämpligt vegetariskt alternativ. Men jag har inte ätit sherrysås tidigare, så jag har ingen aning om vad som kan vara gott till.

Har ni några idéer?

Sv: Hur smakar sherrysås?

Det beror ju på hur sherrysåsen är tillagad. En del vill ha den 'torr' och en del hystar i socker som gör den söt. Sist jag åt sherrysås fick jag det till kålrotskyss, dvs panerad och stekt kryddad kålrot. Det serverades på restaurang och sherrysåsen var torr.

Panerad kålrot är gott. Och inte så svårt att göra.

Om såsen kommer vara torr eller inte vet jag inte. Får kanske fråga värdparet.

svamp är gott till sherry:) har i en skvätt när jag gör trattkantarellsoppa. så stekt portabello till såsen kan vara gott. beror ju lite på hur de gör såsen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 093
Senast: Lingon
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 490
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar