Hur slutar man tänka?

För mig fungerade mentalträning. Det enda som fungerar kan jag säga. Innan levde jag i framtiden, oroade mig, funderade på hur jag skulle kunna undvika/bete mig vid olika scenarion och tänkte, tänkte och tänkte. Sa någon något så analyserade jag det sönder och samman och kunde inte släppa. Efter mentalträningskurserna kan jag leva här och nu och ha mål och planera normalt inför framtiden utan att redan vara där. Jag behöver inte förstora upp allt och börja oroa mig i tid och otid utan tar saker för vad det är.

För många är det en överlevnadsstrategi man lärt sig som liten att analysera och oroa sig för allt och det är svårt att släppa en vana som man en gång faktiskt lärde sig för att man behövde den. Jag tror att det var därför mentalträning fungerar så bra för mig för det lär en att tänka i nya banor, gå nya vägar och faktiskt ändra hela sitt beteende genom att ändra sina tankar.

Tron på mig själv oftast. Orken. Minnet. Och analyserandet.
Sorry jag missförstod.
Du skrev inledningsvis att du har klar förbättringspotential vad gäller att älta/grubbla/analysera, och att du trodde stenhårt på mindfulness. Jag svara: prova det om du tror att det hjälper dig och du svarade att det inte är så bara. Är det tron på dig själv, orken och minnet som hindrar dig från att köra igång?
gulan

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
548
Senast: tott
·
Hemmet Har flyttat ifrån diskmaskin och handdiskar nu allt. Använder Grumme handdiskmedel. I diskmaskinen använde jag ättiksprit som spolglans...
2
Svar
35
· Visningar
915
Senast: Motacilla
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar