MissFideli
Trådstartare
Jag tänker för mycket. Analyserar allt. Vilket gör att jag tappar bort att gå på känsla, intuition. Tips på hur man kan koppla bort det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför vill du det?Jag tänker för mycket. Analyserar allt. Vilket gör att jag tappar bort att gå på känsla, intuition. Tips på hur man kan koppla bort det?
Varför vill du det?
Är du orolig för något?
Eller funderar du mkt i allmänhet eller på något speciellt
Får du någon hjälp? Någon att prata med?
För mig brukar det vara bra att göra något där man måste vara här och nu.
Som med hästar eller träning.
Samt att det är viktigt att sova bra och inte analysera på nätterna
Alltid orolig. Funderar massor. Känns som om hjärnan går på högvarv hela tiden.
Oj vad jag känner igen mig. Jag fick fason på det efter terapi där vi jobbade med ursprunget till överanalyserandet. I mitt fall en överlevnadsstrategi från barndomen- måste veta i förväg så jag kan försvara mig osv. Sedan jobbade vi med att kunna ta fram det vid behov. Men att gå på känsla i vanliga fall. Nu funkar jag som jag ska men fyy vad jobbigt det var när hjärnan snurrade jämt. Det var hemskt. Och alltid analysera bort "mig och vad jag ville/tyckte".
För mig blev det bra att börja i den änden.
Du har inte ADHD, el likn? Många besväras av sådant. Ialf många jag känner.
Jag tänker för mycket. Analyserar allt. Vilket gör att jag tappar bort att gå på känsla, intuition. Tips på hur man kan koppla bort det?
Dålig mat och mycket socker får hjärnor att gå på högvarv....Jag tänker för mycket. Analyserar allt. Vilket gör att jag tappar bort att gå på känsla, intuition. Tips på hur man kan koppla bort det?
Dålig mat och mycket socker får hjärnor att gå på högvarv....
Hjärnan kan göra mycket underbara saker med oss och vår kropp -och samtidigt bli vår värsta fiende och ställa till med besvär.
Hjärnan tål att tränas och då tänker jag inte på matematik. Ibland lär man jobba arselet av sig för att hjärnan ska göra så att man mår bra. Det är så lätt att hamna i en nedåtgående spiral vad gäller självuppfyllande profetior.
Sen tycker jag att avslappningsövningar med andning som utgångsläge är överlägset bäst.
Varför inte prova mindfulness om du nu är nyfiken på det?
gulan
Vad är det som hindrar?Det är inte bara liksom