hur sluta amma?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

Jag har inga barn, så det är inte aktuellt för mig. Men jag har gått och funderat lite över detta med ammning. Läste precis tråden om att mjölka ur inne på arbetstoaletten :D .

När man ska sluta att amma helt, ska man då trappa ner långsamt? Om brösten blir sprängfyllda av mjölk och man pumpar ur dem, stimulerar man då inte fortsatt produktion?

Vilka funderingar man har.... :crazy:

Sv: hur sluta amma?

Jo, det är bäst att trappa ner.

Min son var snabb med att sluta, ville plötsligt inta ha, och gillade sin riktiga mat mycket mer. Så då fick jag ont, fick massera ut lite då och då, när det sprängde, men det tog väl ett par dagar.

Fast visst trappade vi ner, det blir naturligt så när (om) barnen börjar äta puréer och dyligt, då orkar de inte snutta lika mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 275
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Jag blev dålig i fredagskväll. Jag fick influensaliknande symtom, ont i ena bröstet som också började rodna. Igår lördag ömmade bröstet...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Lo_
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 072
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar