hur släpper man irritation??

Icehorses

Trådstartare
Jag sitter och stör ihjäl mig på en kollega, fast jag vet att jag inte borde. Hon ÄR en "my way or the highway-person", vet inte hur många jag vet som sagt det åt henne och alla har svårt att jobba med henne. Startade en diskussion med henne och jag försvarade resten av arbetsgruppen (som hon attackerade) varpå hon efter en lång diskussion hon himlar med ögonen som svar... alltså vilken vuxen människa gör så? Även om jag hört 20-25 pers. säga att de har samarbetsproblem med henne så blir jag så j*kla irriterad. Hur släpper jag det och inte låter henne sabotera min sköna fritid??
 
Sv: hur släpper man irritation??

Jag har tagit in en av mina kollegor i enrum och berättat exakt vad jag har för samarbetsproblem med denne. Jag hade listat några saker som jag önskade att vi gjorde på annat sätt så att det skulle bli smidigare.

Ett exempel var att kollegan ändrade i mitt dokument och skyllde sedan den felaktiga ändringen på mig inför alla andra kollegor. Mitt förslag för att detta inte skulle ske igen var att jag äger mitt dokument och vill kollegan ändra något får denne komma till mig och få sina ändringar gjorda.

Ett annat exempel är att kollegan vill ha min avrapprtering av arbetade timmar i dennes projekt på fredagar. Enligt företagets standard rapporterar vi på måndagar innan kl 9. Förklarade för kollegan att denne får rapporten tillsammans med hela veckorapporten så som alla andra får.

Jag har fortfarande saker som jag stör mig sjukt mycket på hos min kollega och direkt när det är något som jag ser att denne gör fel eller jag har ett förbättringsförslag så tar jag upp det. Efter samtalet tycker jag att vi fått en öppnare dialog och det känns som att vi kan ta saker med varandra utan att bli irriterade.

Mitt förslag är att du pratar med din kollega och sätter upp dina regler för hur du skulle önska att ert samarbete såg ut.
Ett annat tips kan vara att prata med din chef och berätta att du har problem att samarbeta med din kollega och berätta varför. Utgå från dig själv (inte övriga kollegor) samt ge förslag på hur det skulle kunna bli bättre i gruppen. Fråga hur du kan göra det bättre genom att ändra på ditt beteende.

Sen när man går hem från jobbet får man antingen ruska på sig och sluta tänka på kollegan eller prata hål i öronen på en kompis.

Mvh Miks
 
Sv: hur släpper man irritation??

Jag sitter och stör ihjäl mig på en kollega, fast jag vet att jag inte borde. Hon ÄR en "my way or the highway-person", vet inte hur många jag vet som sagt det åt henne och alla har svårt att jobba med henne. Startade en diskussion med henne och jag försvarade resten av arbetsgruppen (som hon attackerade) varpå hon efter en lång diskussion hon himlar med ögonen som svar... alltså vilken vuxen människa gör så? Även om jag hört 20-25 pers. säga att de har samarbetsproblem med henne så blir jag så j*kla irriterad. Hur släpper jag det och inte låter henne sabotera min sköna fritid??

Men gud, vem himlar med ögonen så om man är vuxen! Fyfan vad irriterande människa!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp