Sv: Hur skulle ni reagerat (foderbeställning/leverans)
Varför tar du inte den diskussionen med dem
Kommer jag ju göra, när jag vet hur det blir. Men frågan - om du missade den - är 'vad hade ni andra gjort om det som utlovades inte hölls?'
Det som är knepigt är ju att det just inte bara är att 'gå till en annan affär'. Om jag ska köpa en mobiltelefon, och affär X lovar att de ska ta hem den åt mig, den kommer senast datum X. Och så håller de inte det, då kan jag kräva prisreduktion, får jag inte det kan jag tycka att 'då köper jag den någon annanstans' och göra det.
Men det är inte bara att komma i AUGUSTI och tycka 'hej jag vill köpa 9 ton foder'. Inte ens om man kan tänka sig nästan vilka analysvärden som helst.
Dvs det är dessvärre the sellers market just så. Hade jag vetat i juni att det kunde bli problem, kunde jag då ha pratat lite med andra leverantörer.
Men komma i augusti och börja prata grovfoder, det är inte populärt.
är man en för liten kund så bryr de sig inte
Money talks
det enda man kan göra är att anpassa sig till situationen och göra det bästa av dem
Så om dina nyköpta skor går sönder, och affären vägrar reklamera dem, då rycker du på axlarna tycker att 'ja jag är ju en för liten kund för de ska bry sig' och 'gör det bästa av situationen'?
Knappast. Om du köper en ny bil av bilfirman och det bara är fel på den, och bilfirman tycker 'jaha, synd för dig', då accepterar du att du är en 'för liten kund, och gör det bästa av situationen?'
Osv osv. Man är nästan ALLTID en 'liten kund' som privatperson. Men man har ju ändå rättigheter.
låter föresten som du vill ha ko mat - kanske skall köpa av en ko bonde
Visa mig en kobonde som tar småbal och analyserat med passande värden så sure. Jag skiter komplett i om det är Fina Firman som säljer, eller Bond-Berra i backen. Så länge fodret fyller kraven så fine with me.