hur skulle ni ha gjort?

Jois

Trådstartare
har ett stycke häst som idag fick på sig sko + sula igen efter att ha stått med en hovböld. släppte efteråt ut honom på ridbanan en stund(han har stått i box de senaste 2dgr) och han röjde järnet... :d
imorgon skulle jag därför vilja släppa ut honom i hagen igen med sina kompisar... men det är ganska så rejält lerigt där och imorgon är inte ridbanan ett alternativ vilket gör att han i såfall får stanna inne igen... han tycker det är så där skojigt....:cool:
hur skulle ni ha gjort?

Sv: hur skulle ni ha gjort?

Beror på hur kompisarna och din häst är mot varandra. Är det ett jätte busigt gäng pållar är kanske det en större risk, men det tar nog rätt lång tid innan det inte är lerigt längre...

Hade det varit min häst här hemma i mitt stall, hade jag släppt ut honom. Men gör det som känns bäst, det är din häst, gör som du tror är bäst för honom :)

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 784
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 620
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 296
Senast: Lisa2014
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010